Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Руських, Софія Олегівна | |
dc.date.accessioned | 2023-02-16T11:29:04Z | |
dc.date.available | 2023-02-16T11:29:04Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Руських С. О. Національні архетипи в сучасному змісті моделі японської культурної політики // Культура і сучасність. 2022. № 2. С. 72–78. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4704 | |
dc.description | The purpose of the article is to reveal the content and main directions of implementation of the model of cultural policy in Japan. Its peculiarities related to the traditional worldview, visuality, sensuality, and oriental aesthetics, and combined with the orientation towards human values are substantiated. This model, the main recipient of which is young people, unlike many models of Western countries, is implemented within the framework of mass culture, significantly influences American culture and is attractive to residents of other regions. The researchmethodology consists in the use of such approaches as synchronic and diachronic analysis, phenomenology and hermeneutics in the selection and analysis of works of art, strategies of cultural policy of Japan. Scientific novelty of the work is the first cultural analysis of the combination of traditional and modern cultural heritage in such leading genres of Japanese visual art as anime and manga. Conclusions. Due to the sensual nature of the authors' nature, the products of the Japanese creative industry reflect on such important universal problems as ecology, social injustice, moments of important emotional experiences of teenagers at their tender age and family values. The important contextual content of anime and manga is presented in an extremely aesthetic visual form, which often makes animation and literature equal to works of art. Many animated films and series are considered by connoisseurs to be an example of an ideal balance of visual and semantic load, which allows both to plunge into philosophical reflections on the meaning of life, one's place in society, or the existence of the dichotomy of good-evil, and simply to satisfy aesthetic needs in contemplation of beauty. Thus, the combination of Japanese thought and Western technology was realised in products – anime and manga – that became desirable in European and Western countries. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи – розкрити зміст та основні напрями реалізації моделі культурної політики Японії; обґрунтувати її особливості, пов’язані з традиційним світосприйняттям, візуальністю, чуттєвістю, східною естетикою та поєднані з орієнтацією на загальнолюдські цінності. Ця модель, основним реципієнтом якої є молодь, на відміну від багатьох моделей західних країн, реалізується в межах масової культури, суттєво впливає на американську культуру та є привабливою для мешканців інших регіонів. Методологія дослідження статті полягає у використанні таких підходів, як синхронний та діахронний аналіз, феноменологія і герменевтика в підборі та аналізі творів мистецтва, стратегії культурної політики Японії. Наукова новизна полягає в здійсненні культурологічного аналізу поєднання традиційних та сучасних культурних надбань у таких провідних жанрах японського візуального мистецтва, як аніме та манґа. Висновки. Завдяки чуттєвій сутності натури авторів, продукти японської креативної індустрії рефлектують над такими важливими загальнолюдськими проблемами, як екологія, соціальна несправедливість, моментами важливих емоційних переживань підлітків у їх ніжному віці та сімейними цінностями. Важливе контекстуальне наповнення аніме та манґи подано в надзвичайно естетичній візуальній формі, що часто дає змогу прирівнювати анімаційні й літературні витвори до творів мистецтва. Шанувальники певну кількість анімаційних фільмів і серіалів вважають прикладом ідеального балансу візуального та смислового навантаження, що дає можливість як поринути у філософічні роздуми стосовного смислу буття, свого місця в соціумі чи існуванні дихотомії добро-зло, так і просто задовольнити естетичні потреби в спогляданні прекрасного. Отже, поєднання японської думки та західних технологій реалізувалося в продуктах – аніме та манґа, що стали бажаними в європейських та західних країнах. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | культурна політика | uk_UA |
dc.subject | Японія | uk_UA |
dc.subject | аніме | uk_UA |
dc.subject | манґа | uk_UA |
dc.subject | синтоїзм | uk_UA |
dc.subject | візуальне мислення | uk_UA |
dc.subject | традиційність | uk_UA |
dc.subject | загальнолюдські цінності | uk_UA |
dc.title | Національні архетипи в сучасному змісті моделі японської культурної політики | uk_UA |
dc.title.alternative | National Archetypes in Modern Content of Japanese Cultural Policy Model | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |