Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Соціокультурні аспекти репрезентації культурної спадщини М. П. Глущенка

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Капшукова, Олена Сергіївна
dc.date.accessioned 2023-02-17T10:34:35Z
dc.date.available 2023-02-17T10:34:35Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation КапшуковаО.С. Соціокультурні аспекти репрезентації культурної спадщини М. П. Глущенка // Культура і сучасність. 2022. № 2. С. 146–151. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4724
dc.description The purpose of the article is to reveal the regularities of socio-cultural and art history activity formation in the context of researches and representations of M. Hlushchenko`s tangible cultural heritage. The research methodology is based on cultural-historical, analytical, synthetic, and comparative methods to outline similarities and highlight differences in processes of socio-cultural activity related to M. Hlushchenko’s figure, artistic work, and personal archive. The scientific novelty. Based on the analysis, synthesis, and comparison of the main exhibitions, publishing projects, and journalistic activities dedicated to the 120th anniversary of Mykola Hlushchenko, the priority vectors of specialists’ activities in socio-cultural sphere have been identified. Dependency of socio-cultural activities in process of representing the M. Hlushchenko`s cultural heritage has been detected through the cultural-historical method in accordance with public needs. Conclusions. For 30 years since Ukraine regained its independence, the tradition of presenting socio-cultural projects for artist's anniversaries, probably borrowed from the Soviet times, has been established. In other words, the actualisation of M. Hlushchenko’s cultural heritage takes place cyclically, every five years. Today, the number of open, but still unexamined archival documents is growing every year, and mostly they are included in the scientific circulation without proper systematisation and processing. Traditionally, exhibition activity, namely the demonstration of some individual pieces of M. Hlushchenko's creative achievements, occurs at regional level. The main scientific investigations of M. Hlushchenko’s heritage has been carried out in related scientific fields, such as history, cultural studies, and archival work. Research activities are held by scientists insufficiently, accordingly, M. Hlushchenko’s cultural heritage still remains understudied, although it occupies an exceptional place in the history of Ukrainian art of the 20th century and deserves special attention and more detailed modern art research. Currently, we consider that the most significant contribution to research and representation of M. Hlushchenko’s cultural heritage in the field of socio-cultural projecting is publication of information with limited access, in particular archival documents and artistic works. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – виявити закономірності формування соціокультурної та мистецтвознавчої діяльності в контексті досліджень і репрезентацій матеріальної культурної спадщини М. П. Глущенка. Методологія дослідження ґрунтується на культурно-історичному, аналітичному, синтетичному та порівняльному методах для окреслення подібностей та виокремлення розбіжностей у процесах соціокультурної діяльності, пов’язаної з постаттю, мистецьким доробком та особистим архівом М. П. Глущенка. Наукова новизна. На основі аналізу, синтезу й порівняння основних виставкових і видавничих проєктів, публіцистичної діяльності, присвячених 120-річному ювілею Миколи Глущенка, окреслено пріоритетні вектори діяльності фахівців соціокультурної сфери. За допомогою культурно-історичного методу виявлено залежність соціокультурної діяльності в процесі репрезентації культурної спадщини М. П. Глущенка відповідно до суспільних потреб. Висновки. Протягом 30 років з відновлення незалежності України закріпилася традиція презентації соціокультурних проєктів до ювілеїв митця, імовірно, запозичена з радянських часів. Тобто актуалізація культурної спадщини М. П. Глущенка відбувається циклічно, кожні п’ять років. На сьогодні кількість відкритих, але досі не досліджених архівних документів зростає щороку; і переважно їх долучають до наукового обігу без належної систематизації та опрацювання. Традиційно виставкова діяльність, а саме експонування деяких окремих частин творчого доробку М. П. Глущенка, відбувається на регіональному рівні. Основні наукові розвідки навколо спадщини М. П. Глущенка були зроблені в суміжних наукових галузях: історії, культурології, архівній справі. Дослідницьку діяльність вчені провадять недостатньо, відповідно культурна спадщина М. П. Глущенка досі залишається маловивченою, хоч посідає виняткове місце в історії українського мистецтва XX століття та заслуговує на особливу увагу й детальніше сучасне мистецтвознавче дослідження. Наразі найвагомішим внеском у вивчення та репрезентацію культурної спадщини М. П. Глущенка в царині соціокультурного проєктування вважаємо оприлюднення інформації з обмеженим доступом – архівних документів та мистецького доробку uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject Микола Глущенко uk_UA
dc.subject соціокультурне проєктування в мистецтві uk_UA
dc.subject матеріальна культурна спадщина uk_UA
dc.subject мистецький доробок uk_UA
dc.subject творча спадщина uk_UA
dc.subject українське мистецтво XX ст. uk_UA
dc.subject Дніпропетровський художній музей uk_UA
dc.subject Дніпровський художній музей uk_UA
dc.title Соціокультурні аспекти репрезентації культурної спадщини М. П. Глущенка uk_UA
dc.title.alternative Socio-Cultural Aspects of Representing M. P. Hlushchenko`s Cultural Heritage uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу