Короткий опис(реферат):
Метою статті є класифікація української музичної культури, яка, на відміну від інших
мистецьких жанрів, упродовж тривалого періоду не отримувала чітких музичних визначень. Це
пов’язано із соціокультурними та історичними обставинами, коли музику насамперед сприймали як
частину літургійного обряду, побутового життя та інших обставин і в цьому контексті трактували як
частину чогось більшого, цілого. Відтак оцінка музичного мистецтва як одиничної категорії потребує
уточнень і визначень. Методологія дослідження ґрунтується на історико-культурологічному та
мистецькому рівнях. Наукова новизна полягає у введенні в науковий обіг терміна Grassroots для опису
та дефініції якості музичної продукції. Висновок. Для більш відповідного визначення та
характеристики музичної творчості XVII–ХІХ століть термін Grassroots, на нашу думку, є найбільш
вдалим та відповідним. Він чітко демонструє розвиток національного музичного мистецтва як
«низового», водночас виводячи його зі сфери примітиву та дилетантства, що намагалися упродовж
століть нам нав’язувати культури метрополій. Водночас знімається естетична напруга при
характеристиці творів крізь призму засобів та інструментів кітчу, а також його визначення як
«низького» чи «низового», оскільки адаптація здобутків європейського мистецтва на національному
ґрунті вимагала певного часу для становлення і розвитку. Відтак Grassroots art є найбільш відповідним
терміном для опису й класифікації багатого спадку українського музичного мистецтва.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is the classification of Ukrainian musical culture, which, unlike other artistic
genres, has not received clear musical definitions for a long period of time. This is connected with socio cultural and historical circumstances, when music was primarily perceived as a part of liturgical rites, everyday
life, and other circumstances, and in this context was interpreted as part of something bigger, a whole.
Therefore, the assessment of musical art as a single category needs clarifications and definitions. The research
methodology is based on historical, cultural, and artistic levels. The scientific novelty consists in the
introduction of the term Grassroots into scientific circulation to describe and define the quality of musical
productions. Conclusions. For a more appropriate definition and characterisation of the musical creativity of
the 17th-19th centuries, the term Grassroots, in our opinion, is the most successful and appropriate. It clearly
demonstrates the development of national musical art as "grassroots", at the same time taking it out of the
realm of primitiveness and dilettantism, which metropolitan cultures have tried to impose on us over the
centuries. At the same time, the aesthetic tension is relieved when characterising works through the prism of
kitsch means and tools, as well as its definition as "low" or "grassroots", since the adaptation of the achievements
of European art on national material required a certain time for formation and development. Therefore, Grassroots
art is the most appropriate term to describe and classify the rich heritage of Ukrainian musical art.