dc.contributor.author |
Журба, Володимир Валерійович |
|
dc.contributor.author |
Журба, Яніна Олексіївна |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-14T10:31:12Z |
|
dc.date.available |
2023-03-14T10:31:12Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
ЖурбаВ.В., ЖурбаЯ.О.Особливості функціональності гармонічного звороту ІІ–V ступенів як основного елемента музичної лексики джазу // Мистецтвознавчі записки : зб. наук. пр. 2022. Вип. 42. С. 54–59. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4758 |
|
dc.description |
The purpose of the article is identifying the harmonic and functional characteristics of the main elements of jazz
harmony, namely the harmonic progression II–V. To achieve the goal of the article, the following research methods
were used: comparative (for a comparative analysis of the harmonious functionality of academic and jazz music); method
of musicological analysis (for musicological analysis of jazz standards); method of stylistic analysis (to identify the
stylistic characteristics of certain styles of jazz music); method of generalization (to summarize the study). Scientific
novelty. In the presented scientific work, for the first time in Ukrainian musicology, an attempt was made to theoretically
comprehend the functional connections within the framework of the harmony of jazz music. Conclusions. Harmonic
formula II–V is the single functional link of jazz harmony, the main characteristic of which is the dominant functionality.
Since the phenomenon of dominance is the main impetus for the implementation of musical development, the harmonic
progression II–V is not only the main harmonic formula, but also a leading element of the harmonious development of
jazz music. This statement is an impulse to rethink harmonious functionality in the context of jazz music and, in particular,
to understand the function of harmonic progression II–V, which will lead to a fuller and deeper understanding of jazz
music by its performers and, consequently, listeners. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті – виявити гармонічно-функціональні характеристики основних елементів джазової гармонії,
а саме гармонічного звороту ІІ–V ступенів. Для досягнення мети публікації були використані такі методи
дослідження: компаративний (для проведення порівняльного аналізу особливостей гармонічної функціональності
академічної і джазової музики); метод музикознавчого аналізу (для проведення музикознавчого аналізу джазових
творів); метод стильового аналізу (для виявлення характеристик певних стилів джазової музики); метод
узагальнення (для підбиття підсумків дослідження). Наукова новизна. У презентованій науковій роботі вперше
в українському музикознавстві здійснено спробу теоретично осмислити функціональні зв’язки в межах гармонії
джазової музики. Висновки. Гармонічна формула II–V являє собою єдину функціональну ланку джазової
гармонії, головною характеристикою якої є домінантова функціональність. Оскільки феномен домінантовості є
головним імпульсом для здійснення музичного розвитку, гармонічний зворот ІІ–V ступенів є не тільки основною
гармонічною формулою, а й провідним елементом гармонічного розвитку джазової музики. Таке твердження є
поштовхом до переосмислення гармонічної функціональності в контексті джазової музики та, зокрема, до
усвідомлення функції гармонічного звороту ІІ–V ступенів, що призведе до більш повного та глибокого розуміння
джазової музики її виконавцями і, як результат, слухачами. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
джазова музика |
uk_UA |
dc.subject |
гармонія |
uk_UA |
dc.subject |
функціональність |
uk_UA |
dc.subject |
гармонічний зворот ІІ–V ступенів |
uk_UA |
dc.title |
Особливості функціональності гармонічного звороту ІІ–V ступенів як основного елемента музичної лексики джазу |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Features of the Functionality of the Harmonic Progression II–V as a Main Element of the Musical Jazz Vocabulary |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |