Короткий опис(реферат):
Мета роботи – обґрунтувати характерні риси образу «Мадонни України» як символу відповідного
архетипу національного колективного мислення в естрадно-пісенній творчості Івана Карабиця. Методологія
дослідження основана на використанні культурологічного й аналітичного методів та виявленні ментальних
основ і результату втілення архетипу «Мадонни України» в естрадній пісні мистця. Наукова новизна роботи
полягає у створенні ракурсу вказаного погляду на естрадну творчість Івана Карабиця. Висновки. Проведене
дослідження дало змогу дійти висновку, що у творенні архетипу Рідної Землі Іван Карабиць трансформує
глибинно-ментальні первні на узагальненому рівні. Мистець творить сутність архетипу України як Мадонни ‒
Матері-Землі і Жінки ‒ крізь призму відображення категорій Аури та Памʼяті (М. Копиця), а також Любові, Краси
і Натхнення, почуття патріотизму проявляється з особливою синівською пошаною, і в цьому виявляються наріжні
засади національного колективного мислення. Відгуки такого художнього посилу в мистецькій сучасності, на
нашу думку, є питанням, що визначає перспективи подальших досліджень цієї проблематики.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the work is to substantiate the characteristic features of the “Madonna Ukraine” image as a
corresponding archetype symbol of national collective thinking in Ivan Karabyts’s pop and song works. The research
methodology is based on the use of cultural and analytical methods, on the identification of mental foundations and the
result of the embodiment of the “Madonna Ukraine” archetype in the artist’s pop song. The scientific novelty of the work
lies in the creation of a specified view perspective on Ivan Karabyts’s pop art. Conclusions. The conducted research made
it possible to draw the conclusion that Ivan Karabyts transforms deep-mental primitives on a generalised level in the
creation of the Native Land archetype. The artist creates the essence of the archetype of Ukraine as Madonna, Mother
Earth and Woman, through the prism of reflecting the Aura and Memory categories (M. Kopytsia), as well as, let us add,
of Love, Beauty, and Inspiration. The patriotism feeling is manifested with special filial respect and the national collective
thinking cornerstones reveals in this. The feedback of such an artistic message in contemporary art, in our opinion, is a
question that determines the prospects for further research into this issue.