Короткий опис(реферат):
Мета роботи – розкрити історичні аспекти становлення джазу як одного з напрямів музичного мистецтва;
з’ясувати зміст понять «імпровізація» і «вокальна імпровізація» в сучасній музикознавчій та музично-педагогічній літературі; визначити педагогічні умови, що сприяють успішному формуванню навичок джазової
імпровізації в студентів музичного коледжу в класі естрадного вокалу; виявити, теоретично обґрунтувати та
описати педагогічні умови формування в них навичок джазової імпровізації. Методологія роботи полягає в
застосуванні таких методів, як: емпіричний метод, метод аналогії, аксіоматичний метод, елементарно-теоретичний
метод, метод систематизації. Наукова новизна полягає в тому, що вперше розкрито проблему формування навичок
джазової імпровізації в студентів музичних коледжів спеціальності «Естрадний спів». Висновки. Теоретичний аналіз
проблеми дослідження та результати дослідно-пошукової роботи дали змогу зробити такі висновки. Аналіз наукової
літератури сприяв розкриттю змісту таких понять, як: імпровізація, імпровізація естрадного вокаліста, скет.
Імпровізація є одночасним виконанням музики без попередньої підготовки, спонтанний музичний вислів,
безпосередня, миттєва реалізаціямузичної думки. Також запропоновано визначення імпровізації естрадного вокаліста:
вона являє собою творчий процес створення музично-художнього образу в момент безпосереднього вокально-складового інтонування музичного та літературного тексту (скет-спів), сутністю якого є пізнання, відтворення та
поширення об'єктивно й суб'єктивно нового використання загальноприйнятих складових поєднань і привнесення
оригінальних складів у скет-вокал, оригінального джазового фразування, свінгу, акцентування та нової артикуляції,
специфіка якого полягає в особливих способах звукоутворення, використанні широкого спектру тембрових фарб та
звукоімітаційних елементів у межах структурної схеми твору. Дослідно-пошукова робота показала, що
формування навичок джазової імпровізації в студентів музичного коледжу в класі естрадного вокалу не можливе
без створення відповідних умов, у нашому випадку педагогічних, що включають спілкування вчитель-учень,
різні методи та вправи, які впливають на якість формування навичок джазової імпровізації. Отже, залучення
здобувачів освіти у творчу діяльність, використання різних методів у роботі зі студентами сприяє прояву
позитивної динаміки у формуванні навичок джазової імпровізації в студентів музичного коледжу в класі
естрадного вокалу. Високі показники пов'язані з успішною організацією занять, застосуванням різних методів,
спрямованих на формування навичок джазової імпровізації в студентів музичного коледжу в класі естрадного вокалу.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to reveal the historical aspects of the formation of jazz as one of the directions of
musical art; to find out the meaning and essence of the concepts "improvisation" and "vocal improvisation" in modern
musicology and music-pedagogical literature; to determine the pedagogical conditions that contribute to the successful
formation of jazz improvisation skills among music college students in the pop vocal class; to identify, theoretically
justify, and describe the pedagogical conditions for the formation of jazz improvisation skills among music college
students in the pop vocal class. The research methodology consists in the application of such methods as empirical
method, analogy method, axiomatic method, elementary-theoretical method, and method of systematisation. The
scientific novelty lies in the fact that for the first time the problem of formation of jazz improvisation skills among
students of music colleges specialising in pop singing is revealed. Conclusions. The theoretical analysis of the research problem and the results of the research work made it possible to draw the following conclusions. The analysis of scientific
literature made it possible to reveal such concepts as "improvisation", "improvisation of pop singer", "sket". Improvisation
is a simultaneous performance of music without prior preparation, a spontaneous musical expression, and a direct, instant
realisation of a musical thought. The definition of pop vocalist improvisation has also been given. It is a creative process
of forming a musical and artistic image at the moment of direct vocal-syllabic intonation of a musical and literary text
(sket singing), the essence of which is the knowledge, reproduction and dissemination of objectively and subjectively
new use of generally accepted compositional combinations and the introduction of original scat-vocal compositions,
original jazz phrasing, swing, accentuation and new articulation. The specificity of this process consists in special methods
of sound creation, the use of a wide range of timbre colours and sound imitation elements within the framework of the
structural scheme of the work. Research work has shown that the formation of jazz improvisation skills among students
of a music college in the class of pop vocals is impossible without the creation of appropriate conditions, in this case
pedagogical ones. These conditions include teacher-student communication, various methods, and exercises that affect
the quality of formation of jazz skills improvisations. Thus, the inclusion of students in creative activities, the use of
various methods in working with students contributes to the manifestation of positive dynamics in the formation of jazz
improvisation skills among music college students in the pop vocal class. High indicators are associated with the
successful organisation of classes, the use of various methods aimed at the formation of jazz improvisation skills among
music college students in the pop vocal class.