Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Шумілова, Вікторія Віталіївна | |
dc.date.accessioned | 2023-03-14T14:44:28Z | |
dc.date.available | 2023-03-14T14:44:28Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | ШуміловаВ.В.Мистецький феномен Ігоря Іващенка: новий вимір осмислення // Мистецтвознавчі записки : зб. наук. пр. 2022. Вип. 42. С. 101–104. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4766 | |
dc.description | The purpose of this article is to study artistry of Ihor Yefremovych Ivashchenko (1931–2014), the outstanding Ukrainian conductor and composer, related to his job in the State Dance Ensemble of the Ukrainian SSR. The research methodology includes historical, analytical, and biographical methods that provide an opportunity to find out the extent of the artist's creative personality. The scientific novelty includes the fact that, for the first time in the context of the art history discourse, little-known pages from the master's biography are made public in the publication, and his worldview intentions are established. For the first time, I. Ivashchenko’s artistic achievements are analysed and summarised in the scope of the activities of the State Dance Ensemble of the Ukrainian SSR (1955–1980). Conclusions. I. Ivashchenko's creativity was most vividly revealed in the area of dance music, where the composer managed to expand the stylistic palette, as well as to convey the original author's aesthetics to already well-known folk songs and instrumental works. Ihor Ivashchenko brought the activity of the small symphony orchestra of the Dance Ensemble of the Ukrainian SSR to artistic perfection and the supremacy of academicism. In the creative tandem of I. Ivashchenko and P. Virskyi, unparalleled examples of musical and choreographic performances built on the Ukrainian national and cultural soil were generated. | uk_UA |
dc.description.abstract | Метою статті є вивчення творчості видатного українського диригента, композитора Ігоря Єфремовича Іващенка (1931–2014), пов’язаної з роботою в Державному ансамблі танцю Української РСР. Методологія дослідження містить історичний, аналітичний, біографічний методи, які надають можливість з’ясувати масштаби творчої особистості митця. Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній уперше в координатах мистецтвознавчого дискурсу оприлюднено маловідомі сторінки з біографії майстра, встановлено його світоглядні інтенції, проаналізовано й узагальнено мистецькі досягнення І. Іващенка у світлі діяльності Державного ансамблю танцю Української РСР (1955–1980). Висновки. 1. Творчість І. Іващенка найяскравіше розкрилася в площині танцювальної музики, де композиторові вдалося розширити стильову палітру, передати оригінальну авторську естетику вже відомим народним пісенним та інструментальним творам. 2. І. Іващенко довів роботу малого симфонічного оркестру Ансамблю танцю УРСР до художньої досконалості, вершин академізму. 3. У творчому тандемі І. Іващенка та П. Вірського створено неперевершені зразки музично-хореографічних вистав, побудованих на українському національно-культурному ґрунті. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | Ігор Іващенко | uk_UA |
dc.subject | танцювальна музика | uk_UA |
dc.subject | хореографічні картини | uk_UA |
dc.subject | Державний ансамбль танцю УРСР | uk_UA |
dc.subject | мистецький феномен | uk_UA |
dc.subject | вимір осмислення | uk_UA |
dc.title | Мистецький феномен Ігоря Іващенка:новий вимір осмислення | uk_UA |
dc.title.alternative | Artistic Phenomenon of Igor Ivashchenko: New Comprehension Dimension. | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |