Короткий опис(реферат):
Мета роботи – дослідити специфіку впровадження національних драматургічних новацій в українському
музично-драматичному театрі в соціокультурних умовах Російської імперії на початку ХХ століття. Методологія
дослідження полягає в застосуванні історико-культурного, системного, аналітичного, мистецтвознавчого методів, які
надають можливість проаналізувати ідейно-естетичний зміст драматургічної діяльності, дослідити жанрову
специфіку її становлення у контексті націотворення. Наукова новизна роботи полягає в розкритті специфіки
впровадження національних драматургічних новацій та визначенні їх ролі в процесі конституювання
національних і художньо-естетичних ознак українського музично-драматичного театру під час колонізації
української культури на початку ХХ століття. Висновки. Драматургічна діяльність національних митців була
спрямована на популяризацію національної культури, історико-культурних традицій української нації серед
широкого кола поліетнічної аудиторії. Упровадження драматургічних новації в українському музично-драматичному театрі в умовах імперської колонізації української культури відіграло важливу етнозберігаючу,
етноконсолідуючу роль, справило вагомий вплив на процес конституювання національних і художньо-естетичних
ознак українського музично-драматичного театру в соціосфері того часу.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to the study specifics of the introduction of national dramaturgical innovations in
the Ukrainian music and drama theatre in the socio-cultural conditions of the Russian empire in eraly XX century. The
research methodology consists in the application of historical-cultural, analytical, systematic, and art-scientific methods,
which allow analysing the ideological and aesthetic content of dramaturgical activity, investigating the genre specifics of
its formation in the context of nation-building. The scientific novelty of the work consists in revealing the specifics of
the introduction of national dramaturgical innovations and determining their role in the process of constituting national
and artistic-aesthetic features of the Ukrainian music and drama theatre during the colonisation of Ukrainian culture in
early XX century. Conclusions. Thus, the dramatic activity of national outstanding artists, was aimed at popularising
national culture, historical and cultural traditions of the Ukrainian nation among a wide range of multi-ethnic audiences.
The introduction of dramaturgical innovations in the Ukrainian music and drama theatre under the conditions of the
imperial colonisation of Ukrainian culture played an important ethno-preserving and ethno-consolidating role, had an
important impact on the process of constituting national and artistic-aesthetic features of the Ukrainian music and drama
theatre in the sociosphere of the time.