Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Джерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Задорожний, Ігор Зенонович
dc.date.accessioned 2023-04-26T12:40:34Z
dc.date.available 2023-04-26T12:40:34Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Задорожний І. З. Джерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 1. С. 241–246. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4813
dc.description The purpose of the article is to generalise and clarify the sources of the musical texts of irmoses’ canons of the Baptism of Jesus and the Epiphany of Church Prostopinije by Bokshay-Malynych in 1906 through the prism of close relation with the manuscript and printed irmologions of the XVII-XIX centuries. The research methodology is based on a complex system approach combining a critical understanding of literature, source studies, music-analytical, comparative methods in the analysis of musical texts. In the comparative analysis of irmoses of different lists, we use the scientific provisions by O. Tsalai-Yakymenko regarding the formative principles of time dimensional metric in sacral monody. The scientific novelty of the research consists in clarifying the sources of the musical texts of irmoses’ canons of the Baptism of Jesus and the Epiphany of Church Prostopinije by Bokshay-Malynych in 1906, structuring of the musical material, features of changes in the formation of condensed forms of singing liturgical texts. Conclusions. The analysis of irmoses’ musical texts of the Baptism of Jesus and the Epiphany of Prostopinije shows a direct connection with the manuscript and printed irmologions. The main differences in Prostopinije's irmoses are caused due to the orientation of church singers to concise and simplified forms of singing liturgical texts, the use of several typical chants, as a result of which the new intonation formations have taken place. Comparisons of musical texts from various sources demonstrate the peculiarities of the pattern formations, the preservation and renewal of ancient forms of sacral monody in regional church singing practice at the beginning of the 20th century. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – здійснити узагальнення та уточнення джерел музичних текстів ірмосів канонів Богоявлення, Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року крізь призму тісних зв’язків із рукописними й друкованими ірмологіонами XVII–XIX ст. Методологія дослідження базується на комплексному системному підході поєднання критичного осмислення літератури, джерелознавчого, музично-аналітичного, порівняльного методів в аналізі музичних текстів. У порівняльному аналізі ірмосів різних списків використовуємо наукові положення О. С. Цалай-Якименко щодо формотворчих засад часомірної метрики в сакральній монодії. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні джерел музичних текстів ірмосів канонів Богоявлення та Стрітення Господнього Простопінія 1906 року, особливостей структурування музичного матеріалу та змін при формуванні стислих форм розспівування богослужбових текстів. Висновки. Здійснений аналіз музичних текстів ірмосів Богоявлення та Стрітення Господнього Простопінія показує прямий зв’язок із рукописними та друкованими ірмологіонами. Основні відмінності в ірмосах Простопінія зумовлено орієнтацією церковних співців на стислі та спрощені форми розспівування богослужбових текстів, використання декількох типових поспівок, внаслідок чого відбулось формування нових інтонаційних утворень. Проведені порівняння музичних текстів з різних джерел демонструють особливості формування наспівів, збереження та оновлення давніх форм сакральної монодії в регіональній церковно-співочій практиці на початку XX століття. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject сакральна монодія uk_UA
dc.subject ірмос uk_UA
dc.subject мелодика uk_UA
dc.subject Простопініє uk_UA
dc.subject Ірмологіон uk_UA
dc.subject модальна метрика uk_UA
dc.subject ритміка uk_UA
dc.subject музичний текст uk_UA
dc.title Джерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року uk_UA
dc.title.alternative Sources of Irmoses’ Canons of Baptism of Jesus and Epiphany of Church Prostopinije by Bokshay-Malynych in 1906 uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу