Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Репертуарна політика симфонічного оркестру: рефлексії та самоаналіз

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кріль, Мирон (Мирослав) Іванович
dc.date.accessioned 2023-04-26T13:07:42Z
dc.date.available 2023-04-26T13:07:42Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Кріль М. І. Репертуарна політика симфонічного оркестру: рефлексії та самоаналіз // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 1. С. 253–258. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4815
dc.description The purpose of the article is to highlight the concert and educational activities of the Ternopil Regional Philharmonic Symphony Orchestra over the last decade, and to present the orchestra's repertoire achievements in popularising Ukrainian musical art. The research methodology consists in the use of a number of approaches. The analytical approach is used to present the main stages and directions of creative activity of the academic symphony orchestra from its foundation in 2003 (the official date of creation is 01.20.2004 to today). The systemic method with the use of the methods of theoretical generalisation and introspection enables a comprehensive presentation of the repertoire policy of the Ternopil Regional Philharmonic Symphony Orchestra over the last decade. Scientific novelty consists in outlining the "repertoire policy" concept as a flexible combination of different styles and genres in the repertoire addressed to a specific performing team, which is completed according to the types of programs (thematic, monographic, collective), to the genres of the performing repertoire (orchestral, orchestral with soloists, instrumentalists, vocalists or so-called «small forms»), to the tasks of contest or festival requirements, touring performances. We have used the examples of programs from orchestral works, with soloists-instrumentalists, soloists-vocalists, vocal trio and quartet to illustrate our study. Conclusions. On the basis of the conducted analysis, the main directions, forms, and repertoire content of creative projects with foreign performers-instrumentalists and collectives, with a number of vocalists – soloists of European and Ukrainian opera have been systemised. The ways of updating the performing repertoire with works by foreign and domestic classics, examples of the work by modern composers, the importance of the "Ukrainian component" and its popularisation as a response to the socio-cultural challenges of today have been illustrated, using the example of the repertoire of the orchestra's tour (29 concerts) at the «Gala Strauss» festival (Poland). Thus, we can state that the orchestra plays a significant cultural and educational role in the cultural and artistic life of the region, which is supported by planning and implementation of creative projects and further efforts on finding and updating the artistic repertoire. uk_UA
dc.description.abstract Метою статті є висвітлення концертно-просвітницької діяльності симфонічного оркестру Тернопільської обласної філармонії упродовж останнього десятиліття, представлення репертуарних здобутків колективу щодо популяризації українського музичного мистецтва. Методологія дослідження полягає у використанні низки підходів: аналітичного – для представлення основних етапів та напрямів творчої діяльності академічного симфонічного оркестру від його заснування (2003 р., офіційна дата створення 20.01.2004 р. до сьогодні), системного (з використанням методів теоретичного узагальнення та самоаналізу) – для комплексного представлення репертуарної політики симфонічного оркестру Тернопільської обласної філармонії упродовж останнього десятиліття. Наукова новизна – окреслено поняття «репертуарної політики» як гнучкого поєднання різностильового та різножанрового репертуару, адресованого певному виконавському складу, що комплектують відповідно до типів програм (тематичні, монографічні, збірні тощо), до жанрів виконавського репертуару (оркестрові, оркестрові із солістами інструменталістами, вокалістами чи т. зв. «малими формами»), до завдань конкурсних чи фестивальних вимог, гастрольних виступів тощо. Проілюстровано на прикладі програм з оркестрових творів, із солістами-інструменталістами, солістами-вокалістами, вокальними тріо та квартетом. Висновки. На основі проведеного аналізу систематизовано основні напрями, форми та репертуарне наповнення творчих проєктів із зарубіжними виконавцями-інструменталістами та колективами, з низкою вокалістів-солістів європейських та українських оперних сцен. Проілюстровано шляхи оновлення виконавського репертуару творами зарубіжної та вітчизняної класики, зразками творчості сучасних композиторів, вагомого місця «українського компонента» та його популяризації як відповіді на соціокультурні виклики сьогодення (на прикладі репертуару гастрольного туру оркестру (29 концертів) на фестивалі Gala Strauss (Польща). Констатовано значну культурно-просвітницьку роль колективу в культурно-мистецькому житті краю, що пов’язано із плануванням і реалізацією творчих проєктів, із роботою над пошуком та оновленням художнього репертуару. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject музична культура України uk_UA
dc.subject кінець ХХ – початок ХХІ ст. uk_UA
dc.subject виконавське мистецтво uk_UA
dc.subject виконавський репертуар uk_UA
dc.subject академічний симфонічний оркестр Тернопільської філармонії uk_UA
dc.title Репертуарна політика симфонічного оркестру: рефлексії та самоаналіз uk_UA
dc.title.alternative Repertoire Policy of Symphony Orchestra: Reflection and Self-Analysis uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу