Короткий опис(реферат):
Мета роботи – з’ясувати значення дитячого блогінгу для соціалізації та формування особистісних
якостей дітей, виявити вплив цього феномену на трансформацію культурних форм. Методологія
дослідження базувалася на використанні загальнонаукових методів: аналізу і синтезу – задля опрацювання
джерельної бази статті; а також конкретнонаукових, зокрема семіотичному, що дало змогу з’ясувати
механізм виникнення кіберкультури, і діахронно-синхронному: дитячий блогінг розглянуто як в
історичному розвитку з культурологічною інтерпретацією результатів, так і лінійно – в одному історичному
проміжку часу. Наукова новизна. З’ясовано, що дитячий блогінг на сьогодні є одним із визначальних
чинників становлення дітей як особистостей і зумовлює появу нових форм культури, зокрема кіберкультури.
Висновки. Культура передбачає передачу від одного покоління наступному історично набутих правил
поведінки, духовних і матеріальних цінностей для збереження та розвитку суспільства. Раніше це
забезпечувало безпосереднє спілкування поколінь. Нині молодь балансує між двома реальностями –
соціальною та віртуальною, тож часто набуває соціальний та культурний досвід насамперед в інтернеті.
Блоги помітно визначають уподобання сучасних дітей, формуючи їхню культурну самосвідомість і
міжкультурну компетентність, – і надалі такий процес набуватиме ще більших масштабів. Це зумовило
появу нового покоління – носіїв кіберкультури, тобто інформаційної культури, що як нова культурна модель
актуалізує якісно новий світогляд з відповідними ціннісними установками, морально-етичними нормами,
соціальними ролями та моделями поведінки людини в соціумі.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the work is to find out the importance of children's blogging for the socialisation and
formation of personal qualities of children, to reveal the influence of this phenomenon on the transformation of
cultural forms. The research methodology was based on the use of general scientific methods: analysis and
synthesis – to develop the source base of the article; as well as specifically scientific, in particular semiotic, helped
to find out the mechanism of the emergence of cyber culture, and diachronic-synchronous: children's blogging is
considered both in historical development with a cultural interpretation of the results, and linearly – in one historical
period of time. Scientific novelty. We have found that currently children's blogging is one of the determining factors
in the development of children as individuals and causes the emergence of new forms of culture, in particular, cyber
culture. Conclusions. Culture involves the transmission from one generation to the next of historically acquired
rules of behaviour, spiritual, and material values for the preservation and development of society. It used to provide
direct communication between generations. Nowadays, young people balance between two realities – social and
virtual, so they often acquire social and cultural experience primarily on the Internet. Blogs are clearly shaping the
preferences of today's children, shaping their cultural self-awareness and defining intercultural competence, and in
the future, such a process will acquire even greater dimensions. This led to the emergence of a new generation –
bearers of cyber culture, namely, information culture, which as a new cultural model actualises a qualitatively new
worldview with corresponding value attitudes, moral and ethical norms, social roles, and models of human
behaviour in society.