dc.contributor.author |
Барнич, Михайло Михайлович |
|
dc.date.accessioned |
2023-04-28T09:23:27Z |
|
dc.date.available |
2023-04-28T09:23:27Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Барнич М. М. Особливості кінестетичного сприйняття актора в ролі // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 1. С. 351–356. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4836 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to clarify the place, meaning, and functioning mechanism of kinesthetic perception in
the art of a theatre and film actor. Research methodology. Analytical and logical methods have been used to understand
the peculiarities of the actor's kinesthetic perception in the role, a comparative analysis of the actor’s play with active
kinesthetic perception and an actor with dominant auditory and visual perception has been used. Scientific novelty. For
the first time, the phenomenon of kinesthetic perception in the actor's art was investigated. The mechanism and method
of involving this perception in the acting technique of reincarnation was revealed. An analysis of the features of the
creative state of the actor in the role under the influence of kinesthetic perception was conducted. Conclusions. The
method of comparative analysis of the actor's play proves the need to involve the phenomenon of kinesthetic perception
in the actor's skill. We have proved why the activation of the actor's kinesthetic perception in the role is a necessary
condition for the creation of an artistic act. The mechanism of shifting the actor's attention from external visual and
auditory information to the movements of their own body has been revealed. It was determined that as a result of such a
shift of attention the actor feels the movements of their own body and their image in the viewer’s eyes. The method of
setting up and activating kinesthetic perception in acting is motivated and explained. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою статті є з’ясування місця, значення та механізму функціонування кінестетичного сприйняття у
мистецтві актора театру та кіно. Методологія дослідження. Використано методи аналітичного та логічного
підходу до осмислення особливостей кінестетичного сприйняття актора в ролі, застосовано порівняльний аналіз
гри актора з активним кінестетичним сприйняттям та актора, з домінуючим слуховим і зоровим сприйняттям.
Наукова новизна. Вперше досліджено явище кінестетичного сприйняття в мистецтві актора. Виявлено механізм
та спосіб залучення даного сприйняття до акторської техніки перевтілення. Здійснено аналіз особливостей
творчого стану актора в ролі під дією кінестетичного сприйняття. Висновки. Методом порівняльного аналізу гри
акторів доведено необхідність залучення явища кінестетичного сприйняття до майстерності актора.
Аргументовано чому активування кінестетичного сприйняття актора в ролі є необхідною умовою створення
мистецького акту. Виявлено механізм зміщення уваги актора із зовнішньої зорової та слухової інформації на рухи
власного тіла. З’ясовано, що внаслідок такого зміщення уваги актор відчуває рухи власного тіла та його образ в
очах глядача. Вмотивовано та роз’яснено спосіб налагодження та активування кінестетичного сприйняття у
акторській грі. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
кінестетичне сприйняття |
uk_UA |
dc.subject |
аудіовізуальне сприйняття |
uk_UA |
dc.subject |
тілесні рухи |
uk_UA |
dc.subject |
мімічні рухи |
uk_UA |
dc.subject |
мовленнєва поведінка |
uk_UA |
dc.subject |
актор-кінестетик |
uk_UA |
dc.subject |
дія |
uk_UA |
dc.subject |
увага |
uk_UA |
dc.subject |
глядач |
uk_UA |
dc.title |
Особливості кінестетичного сприйняття актора в ролі |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Features of Actor’s Kinesthetic Perception in a Role |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |