Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Особливості кінестетичного сприйняття актора в ролі

Show simple item record

dc.contributor.author Барнич, Михайло Михайлович
dc.date.accessioned 2023-04-28T09:23:27Z
dc.date.available 2023-04-28T09:23:27Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Барнич М. М. Особливості кінестетичного сприйняття актора в ролі // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 1. С. 351–356. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4836
dc.description The purpose of the article is to clarify the place, meaning, and functioning mechanism of kinesthetic perception in the art of a theatre and film actor. Research methodology. Analytical and logical methods have been used to understand the peculiarities of the actor's kinesthetic perception in the role, a comparative analysis of the actor’s play with active kinesthetic perception and an actor with dominant auditory and visual perception has been used. Scientific novelty. For the first time, the phenomenon of kinesthetic perception in the actor's art was investigated. The mechanism and method of involving this perception in the acting technique of reincarnation was revealed. An analysis of the features of the creative state of the actor in the role under the influence of kinesthetic perception was conducted. Conclusions. The method of comparative analysis of the actor's play proves the need to involve the phenomenon of kinesthetic perception in the actor's skill. We have proved why the activation of the actor's kinesthetic perception in the role is a necessary condition for the creation of an artistic act. The mechanism of shifting the actor's attention from external visual and auditory information to the movements of their own body has been revealed. It was determined that as a result of such a shift of attention the actor feels the movements of their own body and their image in the viewer’s eyes. The method of setting up and activating kinesthetic perception in acting is motivated and explained. uk_UA
dc.description.abstract Метою статті є з’ясування місця, значення та механізму функціонування кінестетичного сприйняття у мистецтві актора театру та кіно. Методологія дослідження. Використано методи аналітичного та логічного підходу до осмислення особливостей кінестетичного сприйняття актора в ролі, застосовано порівняльний аналіз гри актора з активним кінестетичним сприйняттям та актора, з домінуючим слуховим і зоровим сприйняттям. Наукова новизна. Вперше досліджено явище кінестетичного сприйняття в мистецтві актора. Виявлено механізм та спосіб залучення даного сприйняття до акторської техніки перевтілення. Здійснено аналіз особливостей творчого стану актора в ролі під дією кінестетичного сприйняття. Висновки. Методом порівняльного аналізу гри акторів доведено необхідність залучення явища кінестетичного сприйняття до майстерності актора. Аргументовано чому активування кінестетичного сприйняття актора в ролі є необхідною умовою створення мистецького акту. Виявлено механізм зміщення уваги актора із зовнішньої зорової та слухової інформації на рухи власного тіла. З’ясовано, що внаслідок такого зміщення уваги актор відчуває рухи власного тіла та його образ в очах глядача. Вмотивовано та роз’яснено спосіб налагодження та активування кінестетичного сприйняття у акторській грі. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject кінестетичне сприйняття uk_UA
dc.subject аудіовізуальне сприйняття uk_UA
dc.subject тілесні рухи uk_UA
dc.subject мімічні рухи uk_UA
dc.subject мовленнєва поведінка uk_UA
dc.subject актор-кінестетик uk_UA
dc.subject дія uk_UA
dc.subject увага uk_UA
dc.subject глядач uk_UA
dc.title Особливості кінестетичного сприйняття актора в ролі uk_UA
dc.title.alternative Features of Actor’s Kinesthetic Perception in a Role uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account