Короткий опис(реферат):
Мета дослідження – виявити особливості інтерпретацій композицій у натюрморті на прикладі п’яти
постановок і проілюструвати їх зразковими творами. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні
методів аналізу, спостереження, опису, що дають змогу дослідити особливості інтерпретацій заданих
композицій. Новизна статті полягає в тому, що розширено й доповнено особливості роботи над такою важливою
ділянкою акварельного живопису, як натюрморт. На прикладах конкретних постановок наочно продемонстровано
виконання поставлених завдань. Висновки. Важливим здобутком дослідження констатуємо, що подібно до
портрета, пейзажу, натюрморт має свої особливі засоби впливу на настрій і думки глядачів. Звичайно, що людина,
її складний духовний світ, найрізноманітніші образи природи відкривають перед живописцем ширші можливості
зацікавити й зворушити глядача, ніж зображення «мертвих речей». Отож натюрморт дає змогу переконатися, що
в живописі не тільки об’єкт зображення, а й те, як він змальований визначає зміст твору. Комбінуючи
різноманітні прийоми роботи та шукаючи нові, художник може досягти у своїх творах такої сили та виразності,
соковитості і яскравості кольору, найтонших переходів тону, глибини та різноманітних фактур, які піднесуть
його творчість на якісно вищий щабель. Творче начало в роботі завжди переважає і поєднується з експериментом,
а також з емоційністю художника, його здатністю узагальнювати й відбирати, мислити пластично, зоровою
пам’яттю. Зрілий художник спирається на ці якості вже суто механічно, але знання основних законів живопису,
рисунка та композиції – завжди в його свідомості, складаючи тим самим свою систему методів. Тому основне
завдання молодого художника – оволодіти технікою ремесла, освоїти основні закони, тобто закласти міцну базу
для розбудови власних думок, творчих ідей, сила вираження яких буде зумовлена, без сумніву, талантом
художника.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the study isto reveal the peculiarities of interpretations of compositions in still life using the example of five
productions and to illustrate them with exemplary works. The research methodology is based on the application of methods of
analysis, observation, description, which allow us to investigate the peculiarities of interpretations of the given compositions. The
scientific novelty lies in the fact that the author has expanded and supplemented the features of work on such an important area of
watercolor painting as still life. The implementation of the set tasks is clearly demonstrated on the examples of specific productions.
Conclusions. An important achievement of the research is that, like a portrait and a landscape, a still life has its own special means
of influencing the mood and thoughts of the audience. Of course, a person, his/her complex spiritual world, the most diverse images
of nature open up wider opportunities for the painter to interest and affect the viewer than images of "dead things". Thus, still life
enables verifying that in painting not only the object of the image, but also the way it is depicted determines the content of the work.
By combining various methods of work and looking for the new ones, the artist can achieve in his/her works such strength and
expressiveness, juiciness and brightness of colour, the most subtle transitions of tone, depth, and various textures, which will raise
his/her creativity to a qualitatively higher level. The creative principle in the work always prevails and is combined with the
experiment, as well as with the emotionality of the artist, his/her ability to generalise and select, to think plastically, with visual
memory. A mature artist relies on these qualities already purely mechanically, but knowledge of the basic laws of painting, drawing,
and composition are always present in his/her mind, thereby forming his/her system of methods. Therefore, the main task of a
young artist is to master the techniques of the craft, to master the basic laws, that is, to lay a solid foundation for the development
of one's own thoughts, creative ideas, the power of expression of which will be determined, without a doubt, by the artist's talent.