dc.contributor.author |
Зінченко, Микола Володимирович |
|
dc.date.accessioned |
2023-05-02T08:15:30Z |
|
dc.date.available |
2023-05-02T08:15:30Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Зінченко М. В. Аукціон як культурно-економічний феномен сучасного мистецького процесу // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 1. С. 191–196. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4850 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to conceptualise the auction as a cultural and economic phenomenon of the modern art
process. To achieve the goal, we have set a range of research tasks: to define the concept of the auction in the system of economic
relations within the art market; to highlight the specifics of auction activities in the context of determining the value of a work
of art and the factors influencing this; and to consider the specifics of the auction houses as subjects of the modern art market.
The research methodology is presented by the system approach, as the auction is considered as a complex symbolic system,
consisting of a number of structurally organised elements and close interconnections with other systems, in particular with art,
social and economic systems. The study is based on the use of the methods of analysis, synthesis, abstraction, comparison, and
generalisation. The scientific novelty lies is the fact that for the first time systematically and structurally a comprehensive
analysis has been made of the auction as a phenomenon, which has a dual nature, as it combines economic and symbolic aspects.
Conclusions. The article analyses the phenomenon of auctions in the contemporary art process. We have conceptualised the
concept of the auction as a cultural and economic phenomenon in the context of the art market system. The concept of a market
for objects of art and antiques have been studied in two aspects: as purchasing and selling objects with artistic value and as a
field of commodity-money relations that develop between legal entities and individuals to purchase and sell pieces of art and
antiques. We have found that pricing in the art market depends not only on the cost of created cultural and art product, but also
on a number of socio-cultural factors. Auctions are considered in the system of a secondary art market as the quintessence of
market relations in the field of art. We have defined the aesthetics of postmodernism as an axiological basis of the art market
and auction activities. Information, intermediary, pricing, stimulating, regulating, and socio-cultural function of auctions have
been characterised. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи – концептуалізувати аукціон як культурно-економічний феномен сучасного мистецького процесу.
Для досягнення мети було окреслено коло дослідницьких завдань, а саме: визначити поняття аукціону в системі
економічних відносин у межах артринку; виокремити особливості аукціонної діяльності в контексті визначення
вартості твору мистецтва та чинників, які на це впливають; розглянути специфіку діяльності аукціонних домів як
суб’єктів сучасного артринку. Методологія роботи представлена системним підходом, оскільки аукціон розглянуто
як складну символічну систему, що складається з низки структурно організованих елементів та має тісні взаємозв’язки
з іншими системами, зокрема мистецтвом, суспільною та економічною системами. Дослідження ґрунтується на
використанні методів аналізу, синтезу, абстрагування, порівняння, узагальнення. Наукова новизна зумовлена тим,
що вперше системно та структурно зроблено комплексний аналіз аукціону як явища, що має дуальну природу,
оскільки поєднує економічний та символічний аспекти. Висновки. У статті проаналізовано явище аукціонів у
сучасному мистецькому процесі. Концептуалізовано поняття аукціону як культурно-економічного феномену в
контексті системи артринку. Поняття ринку предметів мистецтва та антикваріату розглянуто у двох значеннях: як
купівлю та продаж предметів, що мають художню цінність, і як сферу товарно-грошових відносин, що виникають між
юридичними та фізичними особами з приводу купівлі-продажу предметів мистецтва й антикваріату. Визначено, що
ціноутворення на артринку залежить не лише від собівартості створюваного культурно-мистецького продукту, але й
від низки соціокультурних чинників. Аукціони розглянуто в системі вторинного артринку як квінтесенцію ринкових
відносин у галузі мистецтва. Визначено естетику постмодернізму як аксіологічну основу артринку та аукціонної
діяльності. Охарактеризовано інформаційну, посередницьку, ціноутворювальну, стимулюючу, регулятивну,
соціокультурну функцію аукціонів. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
аукціон |
uk_UA |
dc.subject |
артринок |
uk_UA |
dc.subject |
твір мистецтва |
uk_UA |
dc.subject |
мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
мистецький процес |
uk_UA |
dc.title |
Аукціон як культурно-економічний феномен сучасного мистецького процесу |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Auction as Cultural and Economic Phenomenon of Contemporary Art Process |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |