Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Інституційні репозитарії закладів вищої освіти України з підготовки фахівців у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи як складова якості наукової комунікації в сучасному освітньому просторі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Карпенко, Олена Олексіївна
dc.contributor.author Кобижча, Наталія Іванівна
dc.date.accessioned 2023-08-16T12:25:18Z
dc.date.available 2023-08-16T12:25:18Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Карпенко О. О., Кобижча Н. І. Інституційні репозитарії закладів вищої освіти України з підготовки фахівців у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи як складова якості наукової комунікації в сучасному освітньому просторі // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2023. № 2. С. 76–82. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4948
dc.description The purpose of the article is to conduct a comparative analysis of institutional repositories of higher education institutions of Ukraine for training specialists in the field of information, library, and archival studies as a component of the quality of academic communication in the modern educational space. The research methodology is based on the application of the theory of scientific communication, general scientific and special methods of cognition, including analysis, synthesis, monitoring, and comparison. The scientific novelty of the study is to expand the understanding of the current situation of demand among users of scientific and educational resources of institutional repositories of higher education institutions for the training of specialists in the field of information, library, and archival studies. Conclusions. The article analyses the institutional repositories of ten higher education institutions for training of specialists in the field of information, library, and archival studies using Webometrics, QS World University Rankings, and SimilarWeb. Despite the high-ranking positions of the leading higher education institutions in Webometrics and QS World University Rankings, user access to institutional repositories remains at an insufficient level. A study based on web analytics by SimilarWeb has identified four leading HEIs by the number of visits to their repositories by users: Western Ukrainian National University (WUNU), Taras Shevchenko National University of Kyiv (TSNU), National Aviation University (NAU), and Lesya Ukrainka Volyn National University (VNU). The level of use of the main communication channels (direct access, regular (standard) search, referrals, e-mail, social networks) for the use of repositories by each higher education institution is also determined, and recommendations are given on the promotion of scientific and educational resources of repositories and the use of PR and advertising technologies by librarians and all participants of scientific communication of higher education institutions to improve its quality in the modern educational space. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті полягає в здійсненні порівняльного аналізу інституційних репозитаріїв закладів вищої освіти України з підготовки фахівців у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справі як складової якості наукової комунікації в сучасному освітньому просторі. Методологія дослідження базується на застосуванні теорії наукових комунікацій, загальнонаукових і спеціальних методів пізнання, зокрема аналізу, синтезу, моніторингу та порівняння. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про сучасну ситуацію затребуваності серед користувачів науково-освітніх ресурсів інституційних репозитаріїв ЗВО з підготовки фахівців у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи. Висновки. Проаналізовано інституційні репозитарії 10 закладів вищої освіти з підготовки фахівців у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи через застосування Webometrics, QS World University Rankings, SimilarWeb. Незважаючи на високі рейтингові позиції провідних ЗВО у Webometrics та QS World University Rankings, звертання користувачів до інституційних репозитаріїв залишається на недостатньому рівні. Дослідження за вебаналітикою SimilarWeb дало змогу визначити чотирьох лідерів ЗВО за кількістю відвідування їхніх репозитаріїв користувачами: Західноукраїнський національний університет (ЗУНУ), Київський національний університет імені Тараса Шевченка (КНУ), Національний авіаційний університет (НАУ), Волинський національний університет імені Лесі Українки (ВНУ). Визначено також рівень використання основних каналів комунікації (пряме звертання, звичайний пошук, реферали, електронна пошта, соціальні мережі) для використання репозитаріїв кожним ЗВО та надано рекомендації щодо популяризації науково-освітніх ресурсів репозитаріїв, використання PR і рекламних технологій бібліотекарями та всіма учасниками наукової комунікації ЗВО для підвищення її якості в сучасному освітньому просторі. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject інституційний репозитарій uk_UA
dc.subject заклад вищої освіти uk_UA
dc.subject електронний архів uk_UA
dc.subject підготовка фахівців у галузі інформаційної uk_UA
dc.subject бібліотечної та архівної справи uk_UA
dc.subject канали комунікації uk_UA
dc.subject наукова комунікація uk_UA
dc.title Інституційні репозитарії закладів вищої освіти України з підготовки фахівців у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи як складова якості наукової комунікації в сучасному освітньому просторі uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу