Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кравченко, Анастасія Ігорівна
dc.date.accessioned 2023-08-23T07:07:11Z
dc.date.available 2023-08-23T07:07:11Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Кравченко А.І. Медіа-технології в художньому наративі українського авангарду. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 64. Том 1. С. 162–167. uk_UA
dc.identifier.issn 2308-4855
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4955
dc.description фахова стаття з мистецтвознавства uk_UA
dc.description.abstract У статті досліджується роль медіа-технологій в наративізації творчої спадщини українських художників-авангардистів першої третини ХХ століття в сучасних культурних практиках. Вирішується низка завдань щодо вивчення загальних тенденцій дигіталізації художніх наративів та аналізу проєктів крипто-арту, реалізованих на матеріалах творчості українських авангардистів – Олександри Екстер та Всеволода Максимовича. Актуальність зазначеної теми пов’язана з унікальністю культурно-історичної ситуації ХХІ століття в контексті подолання постмодерністського антиісторизму та репрезентації культурних наративів попередніх епох, зокрема, українського авангарду, за допомоги інструментарію медіа-технологій, що окреслює нову стадію метамодернізму в образотворчому мистецтві. У роботі висвітлена історіографія проблем дослідження медіа-технологій інтерактивності, імерсивності, арт-блокчейну в культурних практиках музейної, галерейної діяльності. Проаналізовані дослідження розвитку візуального мистецтва ХХ століття, школи українського модерну, естетики українського авангарду 1910–1930-х рр., ідей конструктивізму, кубофутуризму, конструктивістської сценографії та художньої критики авангардних течій в живописі ХХ століття. У статті розглядаються імерсивні репрезентації робіт Густава Клімта (виставка «Klimts kuss – spiel mit dem feuer») та особливості блокчейн-інтерпретацій картини «Дівчина з перловою сережкою» Яна Вермеєра. Особлива увага приділена дослідженню творчості українських художників-авангардистів, зокрема, специфіки наративізації за допомоги медіа-технологій арт-блокчейну творів Всеволода Максимовича «Автопортрет» та Олександри Екс тер «Міст Севр». uk_UA
dc.description.sponsorship Дослідження реалізовано в рамках «NUMO. Стипендіальна програма “Бібліотеки та архіви» за підтримки Федерального уповноваженого з питань культури та медіа (bkm) та Німецької бібліотечної асоціації (dbv). uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.relation.ispartofseries С;38
dc.subject Ключові слова: модерн, український авангард, метамодернізм, художній наратив, медіа-технології, імерсивність, арт-блокчейн, Олександра Екстер, Всеволод Максимович. uk_UA
dc.title Медіа-технології в художньому наративі українського авангарду uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу