Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Особливості цифрового паблік-арту ХХІ століття: мистецтво фізичного та віртуального простору

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Доколова, Альона Сергіївна
dc.date.accessioned 2023-09-01T11:33:46Z
dc.date.available 2023-09-01T11:33:46Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Доколова А. С. Особливості цифрового паблік-арту ХХІ століття: мистецтво фізичного та віртуального простору // Мистецтвознавчі записки : зб. наук. пр. 2023. Вип. 43. С. 3–8. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4962
dc.description The purpose of the article is to identify the peculiarities of contemporary practices of digital public art as one of the new forms of art of the twenty-first century that actively interacts with urban space. Research methodology. The method of systematic analysis and synthesis (to consider digital public art practices as part of contemporary art), the method of cultural and historical analysis (to study the trends in the development of public art at the early twenty-first century), the typological method and the method of comparative analysis (to identify the features and typology of digital public art practices, as well as to determine their differences). Scientific novelty. Contemporary digital practices of public art are studied. Artistic interventions of media art in public space as a means of social intervention are considered. On the basis of comparative analysis, the differences between the practices of digital public art as an independent subgenre of public art created, managed, and distributed in cyberspace are revealed. Conclusions. Digital public art is a unique form of contemporary art existence outside the artistic infrastructure, which is created and disseminated in public space through cyber technologies in order to problematise various topical issues of both the art of the early twenty-first century and the space in which it is presented. At the present stage, digital public art objects are an integral part of the urban space. Despite the availability of new technical means of presentation, public art remains a connection with conceptual issues (identity creation and inclusive community participation). Digital practices of public art in line with the aesthetics of postmodernism, according to which it is important to overcome the vacuum, a certain isolation of artistic practice, and to understand ontological states. Demonstrating the idea of accessibility of the cultural collage of the contemporary space, they illustrate the tendency of transgressive processes of the boundaries of cultural form, the convergence of mass and elitist culture. The main characteristics of digital practices of public art are interactivity, technology, dynamism, attractiveness, and sociality. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявити особливості сучасних практик цифрового паблік-арту як однієї з нових форм мистецтва ХХІ ст., що активно взаємодіє з міським простором. Методологія дослідження. Застосовано метод системного аналізу та синтезу (для розгляду практик цифрового паблік-арту як частини сучасного мистецтва), метод культурно-історичного аналізу (для вивчення тенденцій розвитку паблік-арту початку ХХІ ст.), типологічний метод та метод компаративного аналізу (для виявлення особливостей і типологізації практик цифрового паблік-арту, а також визначення їх відмінностей) та ін. Наукова новизна. Досліджено сучасні цифрові практики паблік-арту; розглянуто художні інтервенції медіаарту в публічний простір як засіб соціального втручання; на основі компаративного аналізу виявлено відмінності між практиками цифрового паблік-арту як самостійного піджанру паблік-арту, що створюється, керується і поширюється і кіберпросторі. Висновки. Цифровий паблік-арт – унікальна форма існування сучасного мистецтва поза художньої інфраструктури, що створюється та поширюється в громадському просторі завдяки кібертехнологіям з метою проблематизації різноманітних актуальних питань як безпосередньо мистецтва початку ХХІ ст., так і простору, у якому воно представлене. На сучасному етапі об’єкти цифрового паблік-арту – невід’ємна частина урбаністичного простору. Незважаючи на наявність нових технічних засобів презентації, паблік-арт зберігає зв’язок з концептуальними проблемами (створення ідентичності та інклюзивна участь спільнот). Цифрові практики паблік-арту відповідають естетиці постмодернізму, відповідно до якої важливим є подолання вакууму, певної замкнутості художньої практики, осмислення онтологічних станів. Демонструючи ідею доступності культурного колажу сучасного простору, вони унаочнюють тенденцію трансгресивних процесів кордонів культурної форми, наближення масової та елітарної культури. Основними характеристиками цифрових практик паблік-арту є: інтерактивність, технологічність, динамічність, атрактивність та соціальність. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject паблік-арт uk_UA
dc.subject публічний простір uk_UA
dc.subject цифрові практики uk_UA
dc.subject мультимедійне зображення uk_UA
dc.subject відеомапінг uk_UA
dc.subject міська архітектура uk_UA
dc.subject кіберпростір uk_UA
dc.title Особливості цифрового паблік-арту ХХІ століття: мистецтво фізичного та віртуального простору uk_UA
dc.title.alternative Features of Digital Public Art of the Twenty-First Century: Art of Physical and Virtual Space uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу