Короткий опис(реферат):
Мети роботи полягає у виявленні основних концепцій створення футуристичних меблів-трансформерів
першої половини ХХ сторіччя та визначенні їх впливу на сучасну дизайн-практику. Методологія роботи
ґрунтується на історико-порівняльному аналізі дизайну футуристичних проєктів об’єктів-трансформерів першої
половини ХХ сторіччя та їх порівнянні із сучасними розробками. Це дало змогу виявити вплив нових ідей на
подальший розвиток дизайну меблів й окреслити особливості формування малогабаритного житлового предметнопросторового середовища. Також у роботі застосовано такі теоретичні методи пізнання, як: аналіз, порівняння,
абстрагування та узагальнення. Методи аналізу і порівняння особливостей конструктивних елементів та характерних рис
формоутворення футуристичних об’єктів-трансформерів означеного історичного періоду сприяли виокремленню
провідних концепцій їх створення. Методи абстрагування та узагальнення було використано для підбиття
підсумків роботи. Наукова новизна роботи полягає у виявленні передумов виникнення багатофункціональних
меблів-трансформерів у європейських країнах у першій половині ХХ сторіччя, виокремленні концепцій
створення об’єктів-трансформерів та окресленні впливу цих прогностичних розробок на сучасний дизайн меблів.
Висновки. У результаті дослідження виявлено, що провідними концепціями створення футуристичних меблівтрансформерів першої половини ХХ ст. є: 1) раціональність конструкції; 2) поліфункціоналізм; 3) лаконізм форм;
4) упровадження інноваційних технологій та застосування сучасних матеріалів; 5) інтерактивність..
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to identify the main concepts of creating futuristic transforming furniture of the first
half of the 20th century and to determine their influence on contemporary design practice. The research methodology is based
on a historical and comparative analysis of the design of futuristic transformer projects of the first half of the 20th century and
their comparison with modern design solutions. This allowed the authors to identify the influence of new ideas on the further
development of furniture design and outline the features of forming a small-sized residential object-spatial environment. The
study also used such theoretical methods of cognition as analysis, comparison, abstraction, and generalisation. The methods of
analysis and comparison of the features of structural elements and characteristic features of the formation of futuristic
transformer objects of the specified historical period allowed identifying the leading concepts of their creation. The methods of
abstraction and generalisation were used to summarise the results of the work. The scientific novelty of the work lies in
identifying the prerequisites for the emergence of multifunctional transforming furniture in European countries in the first half
of the 20th century, highlighting the concepts of creating transforming objects and outlining the impact of these predictive
developments on modern furniture design. Conclusions. The study has revealed that the leading concepts of creating futuristictransforming furniture in the first half of the 20th century are: 1) rationality of design; 2) multifunctionality; 3) laconism
of forms; 4) introduction of innovative technologies and use of modern materials; 5) interactivity.