Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Творча спадщина Миколи Самокиша: загальні особливості батального жанру

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Соченко, Марина Петрівна
dc.contributor.author Зорко, Анатолій Єгорович
dc.date.accessioned 2023-09-05T07:38:57Z
dc.date.available 2023-09-05T07:38:57Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Соченко М. П., Зорко А. Є. Творча спадщина Миколи Самокиша: загальні особливості батального жанру // Мистецтвознавчі записки. 2023. Вип. 43. С. 45–50. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4975
dc.description The purpose of the article is to analyse the general features and trends of Mykola Samokysh's battle art. The research methodology is based on a systematic combination of art historical and historical approaches, as well as general scientific and special research methods, including analysis, synthesis, generalisation, descriptive, biographical, historiographical, historical, and artistic reconstruction. The scientific novelty lies in the cultural and historical study of the main features and trends of M. Samokysh's battle painting with a focus on Ukrainian themes. Conclusions. M. Samokysh's painting on military themes is an important component and unique phenomenon of Ukrainian fine art, which testifies to the continuity of traditions in the development of the battle genre. The picturesque style of M. Samokysh’s battle paintings is distinguished by historicism, dynamics, and expressiveness. The interpretation of the characters' images is marked by increased realism and psychology. All this makes the viewer take a fresh look at the war, show sympathy for the ordinary soldier. Successful development of a complex multi-figure composition, realism, accuracy of drawing, rich colour scheme, and affective depiction of the image of a person at war determine the value of M. Samokysh's battle style. The realistic reflection of episodes of different periods of military history in his work is the consequence, on the one hand, of a quick reaction to military events, in which he sometimes participated, and on the other hand, of a thorough interest in history and archeology. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті - проаналізувати загальні особливості й напрями батальної творчості Миколи Самокиша. Методологія дослідження грунтується на системному поєднанні мистецтвознавчого та історичного підходів, а також загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: серед яких аналізу, синтезу, узагальнення, описовий, біографічний, історіографічний, історико-мистецької реконструкції. Наукова новизна полягає в культурно-історичному дослідженні основних рис і напрямів батального живопису М. Самокиша з опорою на українську тематику. Висновки. Живопис М. Самокиша на військову тематику - важлива складова та унікальне явище українського образотворчого мистецтва, що свідчить про наступність традицій у розвитку батального жанру. Мальовнича манера батальних полотен Н. Самокиша вирізняється історизмом, динамікою та експресивністю. А трактування образів персонажів - підвищеним реалізмом та психологізмом. Все це змушує глядача по-новому поглянути на війну, виявити співчуття до простого солдата. Вдала розробка складної багатофігурної композиції, реалізм, точність малюнку, багате колірне рішення та афективне зображення образу людини на війні визначають цінність батальної манери М. Самокиша. Реалістичне відображення у його творчості епізодів різних періодів військової історії – це наслідок, з одного боку, швидкої реакції на військові події, учасником яких він інколи був, а з іншого - ґрунтовного інтересу до історії, археології та ін. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject живопис uk_UA
dc.subject реалізм uk_UA
dc.subject психологізм uk_UA
dc.subject Микола Самокиш uk_UA
dc.subject батальний жанр uk_UA
dc.title Творча спадщина Миколи Самокиша: загальні особливості батального жанру uk_UA
dc.title.alternative Creative Heritage of Mykola Samokysh: General Features of Battle Genre uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу