dc.contributor.author |
Андросова, Дарія Володимирівна |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-05T08:03:09Z |
|
dc.date.available |
2023-09-05T08:03:09Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Андросова Д. В. Символіка жанрових побудов М. Рославця за їх витоком у культурі символізму // Мистецтвознавчі записки. 2023. Вип. 43. С. 70–75. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4982 |
|
dc.description |
The purpose of this article is to trace the specifics of the expressive trends of the twentieth-century modernavant-garde in symbolism and to reveal the roots of primitivism-futurism in it, which were clearly evidenced by the
foundations of the art of the "new youth" of the 1920s. The research methodologicay is based on the intonation approach
of B. Asafiev’s school in the works of Ukrainian musicologists, including T. Verkina, O. Kozarenko, I. Liashenko,
O. Markova, O. Sokol, O. Ryzhova, using research methods of comparative-stylistic, hermeneutical, biographical descriptive, and analytical-typological. The scientific novelty of the work is manifested in the specificity of tracing the
structural indicators of symbolism and its primitivist-futuristic branches, recognisable in the miniaturization of
M. Roslavets' thinking on the example of his piano heritage. Conclusions. Roslavets' supercompressed miniatures are a
natural reincarnation of the symbolist dematerialising thinking that gave symbolist works, including those of Debussy,
the ability to go beyond artistic boundaries into life-transforming actions that transform the theatrical embodiment of the
mystery into mystery as such. M. Roslavets's legacy deserves careful attention as an embodiment of theoretical abstraction
in the artistic space, which corresponded to the establishments of a number of trends, contemporary developments of the
composer-theorist (verismo-naturalism-socialist realism) and especially futurism with its neo-separateness of political
and artistic activities. Roslavets's piano "superminiatures" constitute an intellectual declaration of the artist and citizen-actor |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою даної роботи виступає прослідковування конкретики виразних тенденцій модерну-авангарду
ХХ століття у символізмі і виявлення в ньому коренів примітивізму-футуризму, що явно засвідчили основи
мистецтва «нової молоді» 1920-х. Методологічна основа – інтонаційний підхід школи Б. Асаф’єва в працях
українських музикознавців, у тому числі Т. Вєркіної, О. Козаренка, І. Ляшенка, О. Маркової, О. Сокола, О.
Рижової, ін., з використанням науково-дослідницьких методів компаративно-стильового, герменевтичного,
біографічно-описового, аналітично-типологічного тощо. Наукова новизна роботи виявляється в конкретиці
прослідковування структурних показників символізму і примітивістсько-футуристичних відгалужень від нього,
впізнаваних в мініатюризації мислення М. Рославця на прикладі його фортепіанної спадщини. Висновки.
Надстислі мініатюри Рославця складають закономірне перевтілення символістського дематетіалізуючого
мислення, яке надало символістським творам, К.Дебюссі зокрема, вихід за мистецькі межі в перетворюючі буття
акції, що переводять театральне втілення містерії у містеріальність як таку. Спадщина М. Рославця заслуговує на
прискіпливу увагу як втілення теоретичної абстракції в художній простір, що відповідало установленням цілого
ряду напрямків, сучасних розробкам композитора-теоретика (веризм-натуралізм-соціалістичний реалізм) і
особливо футуризму з його неосинкретикою політичної і мистецької діяльностей. Фортепіанні «надмініатюри»
Рославця складають інтелектуальну декларацію художника і громадянина-Діяча. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
футуризм |
uk_UA |
dc.subject |
стиль в музиці |
uk_UA |
dc.subject |
музичний жанр |
uk_UA |
dc.subject |
піаністичний стиль |
uk_UA |
dc.subject |
символіка виразних засобів музики |
uk_UA |
dc.subject |
символізм |
uk_UA |
dc.subject |
примітивізм |
uk_UA |
dc.title |
Символіка жанрових побудов М. Рославця за їх витоком у культурі символізму |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Symbolism of Genre Constructions in M. Roslavets by Their Origin in Culture of Symbolism |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |