Короткий опис(реферат):
Мета дослідження полягає у віднайденні найпоказовіших звернень сучасних китайських композиторів до
опрацювання давніх даоських пісень в умовах сучасних жанрових ознак та стилістики. Методологія
дослідження. Реалізація мети потребувала використання такого комплексу методів: джерелознавчо-пошуковий
– з метою виявлення зразків опрацювання сучасними композиторами давніх даоських пісень як мало відомої
спадщини музичного минулого Китаю; музикознавчий – для аналізу виявлених творів та характеристики їх
стилістичних і жанрових ознак; ретроспективний – для конкретизації явищ і фактів минулого; культурологічний
– для осмислення динаміки загальнокультурних процесів у музичному мистецтві Китаю. Наукова новизна
полягає в здійсненні першого музикознавчого аналізу опрацювань сучасними композиторами Китаю давніх
даоських пісень як феномена китайської культури; у відборі серед виявлених зразків найпоказовіших творів; у
визначенні жанрових та стилістичних ознак цих творів в умовах вивчення китайськими композиторами західного
досвіду і впровадження його надбань в своїй національній творчості. Висновки. Вивчення опрацювань давніх
даоських пісень виявилось важливим для осягнення можливостей застосування засобів сучасної стилістики і
таким чином наближення їх до слухача. Визначено, що в цій праці китайські композитори не могли обійтись без
вивчення західного досвіду і впровадження його надбань в національній творчості. Простежено заходи щодо
привернення уваги до дуже давньої не вивченої музичної спадщини Китаю: піднесення проблеми термінового
пошуку даоських музичних артефактів, створення наукових лабораторій, організація їх роботи зі систематизації,
розшифрування та каталогізації віднайдених зразків, організація музикознавчих досліджень, проведення
семінарів і конференцій. Виявлено, що опрацювань цих унікальних зразків минулого поки ще існує дуже мало.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the research is to find the most significant references of modern Chinese composers to the
processing of ancient Taoist songs in the context of modern genre features and stylistics. Research methodology. The
realisation of the goal required the use of the following set of methods: source-research method – to identify examples of
modern composers’ arrangements of ancient Taoist songs as a little-known heritage of China’s musical past. Musicologist
method was used to analyse the identified works of modern composers and characterise their stylistic and genre features.
Retrospective method helped to specify the phenomena and facts of the past; cultural studies – to comprehend the
dynamics of general cultural processes in the musical art of China. The scientific novelty lies in the first musicological
analysis of the arrangements of ancient Taoist songs by contemporary Chinese composers as a phenomenon of Chinese
culture; in the selection of the most exemplary works among the discovered samples; in determining the genre and stylistic
features of these works in the context of Chinese composers' study of Western experience and implementation of its
achievements in their national creativity. Conclusions. The study of arrangements of ancient Taoist songs proved to be
important for comprehending the possibilities of using the means of modern stylistics and thus bringing them closer to
the listener. It is determined that in this work, Chinese composers could not do without studying the Western experience
and implementing its achievements in national creativity. The article traces the measures taken to draw attention to China's
very ancient and unexplored musical heritage: raising the problem of urgent search for Taoist musical artefacts,
establishing scientific laboratories, organising their work on systematising, deciphering and cataloguing the found
samples, organising musicological research, holding seminars and conferences. It was found that there are very few
studies of these unique examples of the past.