Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Виявити особливості викладання акторської майстерності в дитячих театральних гуртках та
визначити перспективні напрями удосконалення методології на сучасному етапі, розглянути специфіку системи
художньо-естетичного виховання та мистецько-творчої діяльності театральних гуртків для дітей. Методологія
дослідження полягає у застосуванні типологічного методу спрямованого на виявлення та визначення
особливостей акторської майстерності в контексті викладання в аматорських театральних гуртках для дітей;
компаративного методу для проведення порівняльного аналізу підходів до викладання акторської майстерності
в театральних гуртках; еволюційного методу для розгляду динаміки розвитку методики викладання акторської
майстерності в театральних гуртках для дітей в контексті особливостей соціокультурного простору другої
половини ХХ – початку ХХІ ст.; методу системного аналізу та синтезу, завдяки якому викладання акторської
майстерності в дитячих театральних гуртках було розглянуто як частину сучасної театральної педагогіки.
Новизна дослідження полягає в проведеному комплексному дослідженні особливостей викладання акторської
майстерності в дитячих театральних гуртках на сучасному етапі. Висновки. Театральне мистецтво, як і інші види
мистецтва, є формою суспільної свідомості. Історично його розвиток невіддільний від розвитку суспільства, від
культури загалом. В даний час в Україні діє велика кількість театральних спільнот. Дані колективи займаються
художньо-естетичним вихованням підростаючого покоління поза загальноосвітньої школи, такі театральні
гуртки організовані у Будинках дитячої та юнацької творчості, молодіжних театрах, Будинках культури,
театрально-фольклорних колективах та ін. В Україні сучасна театральна педагогіка і творча практика спираються
на сценічну теорію, методи, артистичну техніку, розроблену провідними зарубіжними та вітчизняними
театральними діячами ХХ століття.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to reveal the peculiarities of teaching acting skills in children's theatre groups and to
determine promising directions for improving the methodology at the current stage, to consider the specifics of the system
of artistic and aesthetic education and artistic and creative activities of theatre groups for children. The research
methodology consists in the application of a typological method aimed to identify and define the features of acting skills
in the context of teaching in amateur theatre groups for children; a comparative method to conduct a comparative analysis
of approaches to teaching acting skills in theatre groups; evolutionary method for considering the dynamics of the
development of the methodology of teaching acting skills in theatre groups for children in the context of the peculiarities
of socio-cultural space of the second half of the 20th - the beginning of the 21st century; method of systematic analysis
and synthesis, due to which the teaching of acting skills in children's theatre groups was considered as part of modern
theatre pedagogy. The novelty of the research is in the conducted comprehensive study of the peculiarities of teaching acting skills in children's theatre groups at the current stage. Conclusions. Theatre art, like other forms of art, is a form
of social consciousness. Historically, its development is inseparable from the development of society, from culture in
general. Currently, there are a large number of theatre communities in Ukraine. These groups are engaged in the artistic
and aesthetic education of the younger generation outside the secondary school, such theatre groups are organised in the
Houses of children's and youth creativity, youth theatres, Houses of culture, theatre and folklore groups. In Ukraine,
modern theatre pedagogy and creative practice are based on stage theory, methods, and artistic techniques developed by
leading foreign and domestic theatre actors of the 20th century.