dc.contributor.author |
Гусакова, Ніна Миколаївна |
|
dc.contributor.author |
Девізоров, Максим Володимирович |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-03T11:41:40Z |
|
dc.date.available |
2023-10-03T11:41:40Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Гусакова Н. М., Девізоров М. В. Сценічна єдність пластичної концепції сценографії Д. Лідера та театральної режисури С. Данченка // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 2. С. 237–242. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5062 |
|
dc.description |
The purpose of the study is to highlight the stage unity of the plastic concept of D. Lider’s scenography and
S. Danchenko’s theatre direction, to characterise the original concept of the image of the performances, their uniqueness
of artistic solution. The research methodology is to apply the functional and typological method to consider the
scenographic activity of D. Lider as an innovative form of artistic creativity in the context of the formation and
development of the direction of effective scenography, as well as to assess its significance in the development of
scenographic vocabulary of the Ivan Franko National Academic Drama Theatre. The art method is used to analyse the
scenographic solution of the performances directed by S. Danchenko and to identify the main conditions and principles
of scenographic solutions, compositional techniques and components of D. Lider’s scenography, as well as to determine
their influence on the artistic image of the productions. An axiomatic method helped consider Danylo ider's worldview
prerogatives in the context of the peculiarities of the formation of his philosophy and artistic and aesthetic position as a
master of effective scenography. The novelty of the study. The article comprehensively examines the stage unity of the plastic concept of D. Lider’s scenography and S. Danchenko’s theatre direction in the context of the formation and
development of the scenography of the Ivan Franko National Academic Drama Theatre. Conclusions. As a philosopher
of theatre, D. Lider’s scenography is not guided by any prescribed rules, and it is impossible to judge it by means of a
defining judgment, by imposing certain already known categories on his scenographic vocabulary. The scenery created
by the master testifies to an innovative form of the sublime that allows for the acquisition of creative energy – D. Leader
sought to overcome the dictates of sensual perception of reality in order to reflect the essential, hidden characteristics of
existence. The associative connection and drawing parallels between the actual problems of the present and the problems
of a literary work as the basis for deep philosophical and aesthetic reflections introduced by D. Lider is the basis of
Ukrainian stage art of the twenty-first century. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи. Висвітлити сценічну єдність пластичної концепції сценографії Д. Лідера та театральної
режисури С. Данченка, охарактеризувати оригінальну концепцію образу вистав, їх унікум художнього рішення.
Методологія дослідження полягає у застосуванні функціонально-типологічного методу для розгляду
сценографічної діяльності Д. Лідера як новаторської форми художньої творчості в контексті формування та
становлення напрямку дієвої сценографії, а також оцінки її значення в розвитку сценографічної лексики
Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка; мистецтвознавчого методу для аналізу
сценографічного вирішення вистав режисера С. Данченка та виявлення основних умов і принципів
сценографічних рішень, композиційних прийомів та компонентів сценографії Д. Лідера, а також визначення їх
впливу на художній образ постановок; аксіоматичного методу для розгляду світоглядних прерогатив Данила
Лідера в контексті особливостей формування його філософії та художньо-естетичної позиції як майстра дієвої
сценографії. Новизна дослідження. Комплексно досліджено сценічну єдність пластичної концепції сценографії
Д. Лідера та театральної режисури С. Данченка в контексті формування та розвитку сценографії Національного
академічного драматичного театру імені Івана Франка. Висновки. Сценографія Д. Лідера, як філософа театру, не
керується жодними предписаними правилами, і про неї неможливо судити за допомогою визначального
судження, шляхом накладання до його сценографічної лексики певних вже відомих категорій. Створені майстром
декорації засвідчують новаторську форму піднесеного, що дозволяє набути творчу енергію – Д. Лідер прагнув
подолати диктат чуттєвого сприйняття дійсності з метою відображення сутнісних, прихованих характеристик
буття. Асоціативний зв’язок та проведення паралелей між актуальними проблемами сьогодення і проблематикою
літературного твору як підґрунтя глибинних філософсько-естетичних роздумів, запроваджені Д. Лідером –
основа українського сценографічного мистецтва ХХІ ст. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
режисер |
uk_UA |
dc.subject |
театр |
uk_UA |
dc.subject |
сценографія |
uk_UA |
dc.subject |
Данило Лідер |
uk_UA |
dc.subject |
Сергій Данченко |
uk_UA |
dc.title |
Сценічна єдність пластичної концепції сценографії Д. Лідера та театральної режисури С. Данченка |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Stage Unity of D. Lider’s Plastic Concept of Scenography and S. Danchenko’s Theatre Direction |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |