Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кравченко, Анастасія Ігорівна | |
dc.date.accessioned | 2023-10-12T16:13:53Z | |
dc.date.available | 2023-10-12T16:13:53Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Кравченко А.І. Сучасність крізь призму історії українського авангарду: стратегії візуальної комунікації. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького дер- жавного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 66. Том 2. С. 45–50. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2308-4855 ( | |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5070 | |
dc.description | фахова стаття | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті досліджуються стратегії візуальної комунікації в художньому просторі експонування творів українського аваргарду 1910–1930-х років. Вирішується низка завдань, пов’язаних з осмисленням ролі візуальної (музейної) комунікації у реалізації виставкових проєктів з експонування українського авангарду першої третини ХХ століття, представленого творами Казимира Малевича, Олександра Богомазова, Давида та Володимира Бурлюків, Василя Єрмилова, Олександри Екстер, Віктора Пальмова, Володимира Баранова-Росіне та інших митців. Актуальність зазначеної теми обумовлена необхідністю повернення українському авангарду його історії, а відповідно, і належного місця в історії світової культури. У статті констатується важливість якнайшвидшої деколонізації українського аваргарду, виходу за межі доненавна усталеної російської (радянської) парадигми його сприйняття за кордоном, в т.ч. з огляду на поточну соціально-історичну ситуацію та триваючу російську агресію. Відповідно до мети дослідження у статті аналізується сучасні музейні практики та специфіка застосування медіа-технологій в організації художнього простору візуальної комунікації на прикладі виставок українського авангарду в Німеччині – «Тут і зараз. Український модернізм 1900–1930-ті роки і Дарія Кольцова» (Museum Ludwig, Köln) та «Калейдоскоп історій/ї. Українське мистецтво 1912–2023» (Das Albertinum, Dresden). Здійснюється оцінка музейних стратегій візуальної комунікації з точки зору їх впливу на процеси реактуалізації та переосмислення надбань української культури у цільовій аудиторії іноземних споживачів. Акценується увага на розгляді особливостей концептуалізації національної культурної ідентичності у роботах художників-аван гардистів та аналізі творчих рефлексій сучасних митців щодо сутності та історії українського авангарду (на матеріалах монументальної роботи «Tessellated» Дарії Кольцової). | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | С;40 | |
dc.subject | візуальна культура, модерн, український авангард, візуальна комунікація, музейна комунікація, художній простір, музейні практики, медіа-технології, українська культурна ідентичність. | uk_UA |
dc.title | Сучасність крізь призму історії українського авангарду: стратегії візуальної комунікації | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |