Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Поняття тембру-амплуа і філософії голосу в динаміці музикознавчих досліджень останніх десятиріч

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Маркова, Олена Миколаївна
dc.date.accessioned 2023-10-23T12:39:31Z
dc.date.available 2023-10-23T12:39:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Маркова О. М. Поняття тембру-амплуа і філософії голосу в динаміці музикознавчих досліджень останніх десятиріч // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 3. С. 172–177. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5107
dc.description The purpose of this work is to generalise the characteristics of the concepts of "voice philosophy" and "timbre-role" accepted in modern musicology, which indicate the non-artistic meaning of expressiveness of singing, which, together with the artistic and plot indicators, give capacity to its metaphorical essence. The methodological basis is culturalised musicology, as presented in the works of the heirs of B. Asafiev in Ukraine, namely in the works, except for the author of this essay, by D. Androsova, M. Davydov, I. Zinkiv, O. Kozarenko, O. Muravska, O. Roschenko, N. Syrotynska, the works of G. Adler, M. Grappler, R. Ingarden, in which the synthesis of musicological analysis and humanitarian and cultural comparative analysis is embedded in the awareness of the expressive self-importance of performing creativity. The scientific novelty lies in the fact that for the first time in a theoretical and logical exposition, the conceptual contents of the terms "timbre-role", "voice philosophy" are presented, which were introduced by the authors of the studies in the generalisation of musicological observations, summarising the understanding of the vivid performance-pedagogical discoveries of the dissertations completed under the supervision of by the author of this essay, O. Markova, and stated in this conceptual interpretation in the 2015 book, subsequently tested in research by representatives of the specified scientific school. Conclusions. The analysis of the stages of introduction and approbation of the accepted terms "timbre-role", "voice philosophy" shows that logically and chronologically the first of the named - "timbre-role" was the most basic, which proved to be valuable due to the generalisation of the cultural and symbolic beginnings of singing skills, moreover, in volumes of both European, genetically ecclesiastical, vocals, and singing-singing of the Chinese opera tradition. The observation of historical changes in the interpretation of male and female voices, the "absorption" by both of them of the primary syncretic masculinity of singing sound expression in general provides the foundations of the "philosophy of the voice", "speculative theory of singing" (compared with the concept of "speculative theory of music" in relation to the designation of musical aesthetics in the 19th century), in which the ideal-extraordinary beginning leads to a distinction with the speech intonation layer, which attests to the essential sound life. uk_UA
dc.description.abstract Мета даної роботи – узагальнити характеристику прийнятих у сучасному музикознавстві понять «філософія голосу», «тембр-амплуа», що вказують на позахудожній смисл виразностей співу, які в єдності із саме художньо-сюжетними показниками надають ємності його метафоричній сутності. Методологічна основа – культурологізоване музикознавство, як то представлене у працях спадкоємців Б. Асаф’єва в Україні, а саме в роботах, крім автора даного нарису, Д. Андросової, М. Давидова, І. Зінків, О. Козаренка, О. Муравської, О. Рощенко, Н. Сиротинської, робіт Г. Адлера, М. Гремплер, Р. Інгардена, в які закладений синтез музикознавчої аналітики і гуманітарно-культурологічного компаративу в усвідомлення виразної самозначущості виконавської творчості. Наукова новизна полягає в тому, що вперше в теоретико-логічному викладенні подаються понятійні наповнення термінів «тембр-амплуа», «філософія голосу», які були введені авторами досліджень в узагальнення музикознавчих спостережень, підсумковувуючи осмислення яскравих виконавсько-педагогічних відкрить дисертацій, виконаних під керівництвом автора даного нарису О. Маркової і заявлених в цьому понятійному тлумаченні у книзі 2015 року, згодом апробованих в дослідженнях представників вказаної наукової школи. Висновки. Аналіз етапів введення і апробації прийнятих термінів «тембр-амплуа», «філософія голосу» показує, що логічно і хронологічно базісним виступив перший з названих – «тембр-амплуа», який виявився цінним через узагальнення культурно-символічних початків майстерності співу, причому, в обсягах як європейського, генетично церковного, вокалу, так і співу-розспіву китайської оперної традиції. Спостереження історичних змін в тлумаченні чоловічих і жіночих голосів, «вбирання» і тими, і другими первинної синкретичної маскулінності співацького звуковиявлення загалом подає основи «філософії голосу», «спекулятивної теорії співу» (пор.з поняттям «спекулятивна теорія музики» відносно зазначення музичної естетики у ХІХ столітті), в якій ідеально-надпобутовий початок виводить на розмежування з мовленнєвим інтонаційним шаром, засвідчуючим буттєвий звуковжиток. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject жанр в музиці uk_UA
dc.subject вокал uk_UA
dc.subject спів uk_UA
dc.subject тембр-амплуа uk_UA
dc.subject філософія голосу uk_UA
dc.subject стиль в мистецтві uk_UA
dc.subject десятиріч uk_UA
dc.title Поняття тембру-амплуа і філософії голосу в динаміці музикознавчих досліджень останніх десятиріч uk_UA
dc.title.alternative Concept of Timber-Role and Philosophy of Voice in the Dynamics of Musician Research in the Last Decades uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу