Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

«Золотий обруч» Б. Лятошинського в успадкуванні духовно-міфологічних настанов музичного театру Європи

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Муравська, Ольга Вікторівна
dc.date.accessioned 2023-10-23T12:50:17Z
dc.date.available 2023-10-23T12:50:17Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Муравська О. В. «Золотий обруч» Б. Лятошинського в успадкуванні духовно-міфологічних настанов музичного театру Європи // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 3. С. 178–184. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5109
dc.description The purpose of the research is to reveal the poetic and intonation uniqueness of B. Lyatoshynskyi's "The Golden Hoop" in the stream of spiritual and mythological instructions of the European musical theatre of the XIX-XX centuries. Research methodology. Interdisciplinary, historical-cultural, genre-stylistic approaches, which allow us to reveal the spiritual and mysterious foundations of the opera "The Golden Hoop" by B. Lyatoshynskyi and its literary primary source, were essential for this work. The scientific novelty of the article is determined by its analytical perspective, which reveals the spiritual and mysterious genesis of the opera "The Golden Hoop" by B. Lyatoshynskyi, imprinted not only by the poetics of the Ukrainian musical theatre and its spiritual and aesthetic guidelines, but also by the Christian and mythological foundations of the Western European opera of the Romantic era. Conclusions. “The Golden Hoop” by B. Lyatoshynskyi (1929) became an outstanding work of Ukrainian and European musical theatre in general in the first half of the 20th century. On the one hand, this opera arose at the intersection of the “social” ideas of I. Franko and their artistic embodiment in the story “Zakhar Berkut”, as well as the spiritual and ethical guidelines of the work of B. Lyatoshynskyi, formed against the background of the mysterious and mythological background of the Ukrainian “image of the world” and cultures. On the other hand, the spiritual and semantic specificity of the analysed opus with the obvious minimisation of the actual historical factor in it, the strengthening of the mythological beginning (the coexistence of three worlds – gods, heroes and people), the reinterpretation (in comparison with the literary original source) by the authors of the opera of its finale with an emphasis on its sacrificial-redemptive meaning – all this evokes certain analogies between “The Golden Hoop” and a wide range of themes and images of European culture of the past and present and its biblical and Christian mystical background. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження – виявлення поетико-інтонаційної унікальності «Золотого обруча» Б. Лятошинського в річищі духовно-міфологічних настанов європейського музичного театру XIX–XX століть. Методологія роботи. Істотними для цієї роботи виявилися міждисциплінарний, історико-культурологічний, жанрово-стильовий підходи, що дозволяють виявити духовно-містеріальні підвалини опери «Золотий обруч» Б. Лятошинського та її літературного першоджерела. Наукова новизна статті визначена її аналітичним ракурсом, що виявляє духовно-містеріальну ґенезу опери «Золотий обруч» Б. Лятошинського, закарбовану не тільки поетикою українського музичного театру та його духовно-естетичними настановами, але й християнсько-міфологічними підвалинами західноєвропейської опери епохи романтизму. Висновки. «Золотий обруч» Б. Лятошинського (1929) став видатним твором українського і європейського загалом музичного театру першої половини ХХ століття. З одного боку ця опера виникла на перетині «громадівських» ідей І. Франка та їх художнього втілення в повісті «Захар Беркут», а також духовно-етичних настанов творчості Б. Лятошинського, сформованих на тлі містеріально-міфологічного підґрунтя українського «образу світу» та культури. З іншого боку, духовно-смислова специфіка аналізованого опусу з очевидною мінімалізацією в ньому власне історичного фактору, посиленням міфологічного початку (співіснування трьох світів – богів, героїв та людей), переосмисленням (у порівнянні з літературним першджерелом) авторами опери її фіналу з підкресленням його жертовно-спокутного сенсу, – все це викликає певні аналогії між «Золотим обручем» та широким спектром тем та образів європейської культури минулого та сучасності та її біблійно-християнським містеріальним тлом. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject «Золотий обруч» Б. Лятошинського uk_UA
dc.subject «Захар Беркут» І. Франка uk_UA
dc.subject містерія та опера uk_UA
dc.subject українська музична культура uk_UA
dc.subject музичний театр uk_UA
dc.title «Золотий обруч» Б. Лятошинського в успадкуванні духовно-міфологічних настанов музичного театру Європи uk_UA
dc.title.alternative “The Golden Hoop” by B. Lyatoshynskyi in the Inheritance of Spiritual and Mythological Instructions of the Musical Theatre of Europe uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу