dc.contributor.author |
Голубов, Дмитро Русланович |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-24T12:16:37Z |
|
dc.date.available |
2023-10-24T12:16:37Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Голубов Д. Р. «Хвилі Мартено» на Всесвітній виставці в Парижі 1937 року // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 3. С. 250–257. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5120 |
|
dc.description |
The purpose of the study is to reveal the figurative, semantic and symbolic specificity of the interpretation of the
timbre of "Ondes Martenot" in line with the musical, cultural, and socio-political guidelines of the World Exhibition in
Paris in 1937. Research methodology. Cultural-historical, interdisciplinary historical-cultural, as well as analytical musicological methods were essential for this work. The scientific novelty of the work lies in the fact that it introduces
for the first time into the circulation of art historians the materials related to the musical component of the artistic events
of the Paris World Exhibition of 1937, voiced, including with the help of the timbralness of the "Ondes Martenot", which
became the personification of the union of art and technology as a leading symbol of its shares. Conclusions. Interwar
France, being at the edge of a difficult socio-political and cultural situation, grasped at the saving idea for it – the holding
of another "World's Fair" in 1937, the slogan of which was chosen as the thesis – "Art and technology in modern life".
Achieving the set goals and demonstrating to the whole world the high-tech side of France's existence became possible
thanks to the musical part of the exhibition, namely "concert-performances" and night shows on the banks of the Seine –
"Holidays of sound, water and light". An important component of most of these presentations is the electronic musical
instrument "Ondes Martenot". As a result, the popularity of "concert-performances" and night extravaganzas "Saint of
Light", the essential component of which were the spiritual and mysterious timbral features of the "Ondes Martenot",
stimulated the aesthetic preferences of modernist composers. It was during this period that a significant part of the musical
repertoire was created for this instrument, which was always connected precisely with the sphere of the Sacred and the Cosmic. This also marked the leading spiritual, social, and aesthetic guidelines of the World Exhibition of 1937, which,
in the most difficult political situation on the eve of the Second World War, tried, including through the diverse
involvement of the timbrality of the "Ondes Martenot" involved in the mysterious spectacular actions of this project, unite
the human community and avoid global catastrophe. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета дослідження – виявлення образно-семантичної і символічної специфіки трактування тембральності
«хвиль Мартено» у руслі музично-культурних і соціально-політичних настанов Всесвітньої виставки в Парижі
1937 року. Методологія дослідження. Суттєвими для цієї роботи виявилися культурно-історичний,
міждисциплінарний історико-культурологічний, а також аналітико-музикознавчий методи. Наукова новизна
роботи полягає в тому, що в ній вперше введено в мистецтвознавчій обіг матеріали щодо музичної складової
мистецьких заходів Паризької Всесвітньої виставки 1937 року, озвучених в тому числі за допомогою
тембральності «хвиль Мартено», що стали уособленням союзу мистецтва та техніки як провідного символу її
акцій. Висновки. Міжвоєнна Франція перебуваючи у край скрутному соціально-політичному та культурному
становищі, хапається за рятівну для неї ідею – проведення чергової «Всесвітньої виставки» у 1937 році, гаслом
якої було обрано тезу – «Мистецтво і техніка в сучасному житті». Досягти поставлених цілей і продемонструвати
всьому світу високотехнологічну сторону буття Франції стало можливим завдяки музичній частині виставки, а
саме «концертам-спектаклям» і нічним шоу на берегах Сени – «Святам звуку, води і світла». Важливою
складовою більшості цих презентацій стає електронний музичний інструмент «хвилі Мартено». У підсумку
популярність «концертів-спектаклів» і нічних феєрій «Свята світла», суттєвою складовою яких були духовно-містеріальні ознаки тембральності «хвиль Мартено», простимулювала естетичні вподобання композиторів-модерністів. Саме в цей період було створено значну частину музичного репертуару для цього інструменту, що
завжди був пов’язаний саме зі сферою Сакрального, Космічного. Цим були також відзначені й провідні духовно-соціальні та естетичні настанови Всесвітньої виставки 1937 року, що у найскладнішій політичній ситуації
передодня Другої світової війни, намагалася, в тому числі й через різноманітне залучення тембральності «хвиль
Мартено», задіяних у містеріальних видовищних акціях цього проекту, згуртувати людську спільноту та
уникнути світової катастрофи. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
Всесвітня виставка в Парижі 1937 року |
uk_UA |
dc.subject |
«Свята звуку, води і світла» |
uk_UA |
dc.subject |
«концерти-спектаклі» |
uk_UA |
dc.subject |
«хвилі Мартено» |
uk_UA |
dc.title |
«Хвилі Мартено» на Всесвітній виставці в Парижі 1937 року |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Ondes Martenot at the World Exhibition in Paris in 1937 |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |