dc.contributor.author |
Кубік, Ольга Євгенівна |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-25T08:28:18Z |
|
dc.date.available |
2023-10-25T08:28:18Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Кубік О. Є. Національна заслужена капела бандуристів україни імені Г. Майбороди: історія функціонування та пріоритетні засади творчості // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 3. С. 270–275. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5123 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to identify the leading trends in the activity of one of the oldest professional creative
teams – the H. Maiboroda National Honoured Bandura Choir of Ukraine in the context of the development of academic
folk vocal and instrumental art. The research methodology is determined by general philosophical, dialectical and
historical principles, systematic and comparative approaches, as well as special musicological methods for the study of
bandura instruments, concert and touring activities, repertoire formation trends, and personological aspects of musical
creativity. The scientific novelty of the article is a systematic analysis of the creative activity of the H. Maiboroda
National Honoured Bandura Choir through the prism of academicisation of folk vocal and instrumental art, development
of ensemble bandura performance, selection and optimisation of bandura instruments, formation of repertoire principles,
contribution of leading directors and conductors of the band to its professional formation, cooperation with composers
and soloists, and the thematic principle in organising concert and touring programmes. Conclusions. The H. Maiboroda
National Honoured Bandura Choir of Ukraine is a unique collective with a rich history, accumulation and synthesis of both folk music traditions – kobzarism and academic choral traditions. More than a century of the choir's functioning has
become an expression of the cultural peculiarities of the time periods of bandura creativity and performance: at the level
of improving the instrumentation, involving other folk and academic instruments in banduras, selecting male voices,
choosing the texture of choral singing and instrumental playing, genre and thematic directions of the repertoire,
collaborating with soloists and conductors, and a wide geography of concert and touring activities. The priority directions
of the repertoire of the choir are folklore samples in a cappella and vocal-instrumental representation and composer's
elaboration, original works and arrangements of Ukrainian and foreign composers, covering historical, Cossack, lyrical,
humorous, riflemen's songs, Shevchenko's songs, UPA songs, and modern patriotic works. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті – визначення провідних тенденцій діяльності одного з найстаріших професійних творчих
колективів – Національної заслуженої капели бандуристів України ім. Г. Майбороди в контексті розвитку
академічного народного вокально-інструментального мистецтва. Методологію дослідження визначають
загальні – філософсько-діалектичні та історичні принципи, системний та компаративний підходи, а також
спеціальні музикознавчі методи – стосовно дослідження бандурного інструментарію, концертно-гастрольної
діяльності, тенденцій формування репертуару, персонологічних аспектів музичної творчості. Наукову новизну
статті становить системний аналіз творчої діяльності Національної заслуженої капели бандуристів ім.
Г. Майбороди крізь призму академізації народного вокально-інструментального мистецтва, розвитку
ансамблевого бандурного виконавства, вибору й оптимізації бандурного інструментарію, формування
репертуарних засад, внеску провідних керівників і диригентів колективу у його професійне становлення,
співпраці з композиторами та солістами, тематичного принципу в організації концертних та гастрольних
програм. Висновки. Національна заслужена капела бандуристів України ім. Г. Майбороди – унікальний колектив
з багатою історією, акумулюванням і синтезуванням традицій як народного музикування – кобзарства, так і
академічних хорових традицій. Понад столітнє функціонування капели стало увиразненням культурних
особливостей часових періодів розвитку бандурної творчості та виконавства: на рівні удосконалення
інструментарію, залучення до бандур інших народних та академічних інструментів, підбору чоловічих голосів,
вибору фактури хорового співу та інструментальної гри, жанрово-тематичних напрямів репертуару, співпраці з
солістами та диригентами, широкої географії концертно-гастрольної діяльності. Пріоритетними напрямами
репертуару капели стали фольклорні зразки в акапельній та вокально-інструментальній репрезентації та
композиторському опрацюванні, оригінальні твори та аранжування українських і зарубіжних композиторів, які
охоплюють історичні, козацькі, ліричні, жартівливі, стрілецькі пісні, шевченкіану, пісні УПА, сучасні
патріотичні твори. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
ансамбль бандуристів |
uk_UA |
dc.subject |
бандурне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
народне вокально-інструментальне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
колективне народно-інструментальне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
капела бандуристів |
uk_UA |
dc.subject |
академізація |
uk_UA |
dc.subject |
репертуар |
uk_UA |
dc.subject |
творчість композиторів |
uk_UA |
dc.subject |
концертна діяльність |
uk_UA |
dc.title |
Національна заслужена капела бандуристів україни імені Г. Майбороди: історія функціонування та пріоритетні засади творчості |
uk_UA |
dc.title.alternative |
H. Maiboroda National Honoured Bandura Choir of Ukraine: History of Functioning and Priority Principles of Creativity |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |