dc.contributor.author |
Міненко, Анатолій Володимирович |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-25T12:05:09Z |
|
dc.date.available |
2023-10-25T12:05:09Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Міненко А. В. Синестезія в музиці на прикладі «Кольорів» Б. Аппермонта для тромбону з оркестром/фортепіано // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 3. С. 300–307. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5128 |
|
dc.description |
The purpose of the work is a study of the phenomenon of synesthesia in the context of B. Appermont's musical
work "Colours" and the identification of objective regularities and the connection between sound and colour palettes, and
also the formation of certain common associations. The methodological basis is the application of the hermeneutic
method for the interpretation of certain provisions of general scientific methods of analysis and synthesis. The use of the
comparative research method contributed to the identification of intonation models, which ensured the expression of
synesthetic correspondences in the general form and means of expression. A structural method was also used to organise
the presentation of the research material, a comparative method to clarify the specifics of certain conceptual positions.
The scientific novelty of the work is due to the study of synesthesia through the prism of the analysis of a modern work,
which is a vivid embodiment of the synthetic perception of art, as well as the expression of emotional shades of literal
musical colouristics. Conclusions. Despite the subjectivity of human perception of music, there is a whole series of
objective associations of emotional colouring of sound through the prism of artistic colouristics. This leads to a broader
interpretation of the composer's toolkit for the additional embodiment of the author's subjective thinking. Such means of
emotional reflection have not yet gained widespread use in the composer's heritage and require additional research. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою роботи є дослідження явища синестезії в контексті музичного твору Б. Аппермонта «Кольори» і
виявлення об’єктивних закономірностей і зв’язку поміж звуковою та кольоровою палітрами, а також
формуванням певних спільних асоціацій. Методологією дослідження є застосування герменевтичного методу
для тлумачення певних положень загальнонаукових методів аналізу, синтезу. Використання порівняльного
методу дослідження сприяло виявленню інтонаційних моделей, що забезпечило увиразнення синестезійних
відповідностей у загальній формі та засобах виразовості. Також використано структурний метод для організації
викладу матеріалу дослідження, компаративний для з’ясування особливостей тих чи інших концептуальних
позицій. Наукова новизна роботи зумовлена дослідженням синестезії крізь призму аналізу сучасного твору, що
є яскравим втіленням синтетичного сприйняття мистецтва, а також увиразнення емоційних відтінків буквальної
музичної колористики. Висновки. Незважаючи на суб’єктивність сприйняття людиною музики, існує ціла низка
об’єктивних асоціацій емоційного забарвлення звуку крізь призму мистецької колористики. Це зумовлює ширше
трактування композиторського інструментарію задля додаткового втілення суб’єктивного авторського мислення.
Подібні засоби емоційного відображення ще не набули широкого застосування у композиторській спадщині і
потребують додаткових досліджень. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
синестезія |
uk_UA |
dc.subject |
кольоровий слух |
uk_UA |
dc.subject |
Берт Аппермонт |
uk_UA |
dc.subject |
тромбон |
uk_UA |
dc.subject |
«Кольори» для тромбону з оркестром і фортепіано |
uk_UA |
dc.subject |
музика |
uk_UA |
dc.title |
Синестезія в музиці на прикладі «Кольорів» Б. Аппермонта для тромбону з оркестром/фортепіано |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Synesthesia in a Musician Example of "Colours" by B. Appermont for Trombone with Orchestra/Piano |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |