Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Лінгвістичні аспекти оптимізації соціальної реклами як виду масової комунікації

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бугайова, Оксана Іванівна
dc.date.accessioned 2023-11-24T13:06:33Z
dc.date.available 2023-11-24T13:06:33Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Бугайова О. І. Лінгвістичні аспекти оптимізації соціальної реклами як виду масової комунікації // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2023. № 3. С. 123–128. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5160
dc.description The purpose of the study is to outline the factors, based on the analysis of Ukrainian-language social advertising texts, the consideration of which will contribute to increasing the impact of social advertising on the audience. The research methodology is based on the use of a functional method, which made it possible to outline the importance of social advertising in ensuring the stable development of civil society; methods of analysis and synthesis – in order to identify the role of speech media in socio-advertising communication; the generalisation method – in order to record the general features of social advertising texts and, based on them, to determine the lexical-semantic and stylistic techniques that exert the influence predicted by the advertiser on the audience. The scientific novelty of the article lies in the fact that it highlights and argues the speech components that affect the effectiveness of social advertising as a tool that allows you to direct the attention of society to important problems and adjust its actions in solving them. Conclusions. Social advertising as an important component of mass communication requires its own approach (different from other types of advertising) to the structuring of texts, which is due to its pragmatic goal – to form public opinion on various issues relevant to society. It is important to form the texts of social advertising in accordance with the linguistic mentality of the recipients, their psycho-emotional experience and expectations. The objects for the pragmatic influence of social advertising texts are primarily the subconscious states of a person, their deep needs, the change of which becomes a driving force for actions – conscious reactions. Reference to the opinion of an authoritative person; tolerant coverage of discussed topics; brevity, capacity, and comprehensibility of the text of the appeal; appropriate use of the lexical-grammatical and stylistic arsenal of the language: parts of speech and their forms, thematically marked, related lexemes, synonyms, antonyms, as well as metaphors, comparisons, repetitions, wordplay – taking into account these aspects when structuring social advertising texts will contribute to the optimisation of this type of mass communication, increasing its effectiveness. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження – на основі аналізу текстів українськомовної соціальної реклами окреслити чинники, урахування яких сприятиме підвищенню соціорекламного впливу на аудиторію. Методологія дослідження базується на використанні: функційного методу, що дав змогу окреслити значення соціальної реклами в забезпеченні стабільного розвитку громадянського суспільства; методів аналізу та синтезу – з метою виявлення ролі мовленнєвих засобів у соціорекламній комунікації; методу узагальнення – задля фіксації загальних ознак текстів соціальної реклами та на їх основі визначення лексико-семантичних і стилістичних прийомів, що здійснюють прогнозований рекламником вплив на аудиторію. Наукова новизна статті полягає в тому, що в ній виділено й аргументовано мовленнєві складники, які впливають на ефективність соціальної реклами як інструменту, який дає змогу спрямовувати увагу суспільства на важливі проблеми та коригувати його дії в їх вирішенні. Висновки. Соціальна реклама як важлива складова масової комунікації потребує власного підходу (відмінного від інших видів реклами) до структурування текстів, що зумовлено її прагматичною метою – формувати громадську думку з різних актуальних для суспільства питань. Важливо тексти соціальної реклами формувати відповідно до лінгвоментальності реципієнтів, наявного в них психоемоційного досвіду й очікувань. Об’єктами для прагматичного впливу текстів соціальної реклами є передусім підсвідомі стани людини, її глибинні потреби, зміна яких стає рушієм для дій – усвідомлених реакцій. Посилання на думку авторитетної особистості; толерантне висвітлення порушених тем; лаконічність, ємність і зрозумілість тексту звернення; доцільне використання лексико-граматичного та стилістичного арсеналу мови: частин мови і їх форм, тематично маркованих, споріднених лексем, синонімів, антонімів, а також метафор, порівнянь, повторів, гри слів – урахування цих аспектів при структуруванні текстів соціальної реклами сприятиме оптимізації цього виду масової комунікації, підвищенню її дієвості. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject масова комунікація uk_UA
dc.subject соціальна реклама uk_UA
dc.subject національна лінгвоментальність uk_UA
dc.subject прагмалінгвістичний вплив uk_UA
dc.subject маніпуляція uk_UA
dc.subject свідомість uk_UA
dc.subject підсвідомість uk_UA
dc.subject лексика uk_UA
dc.title Лінгвістичні аспекти оптимізації соціальної реклами як виду масової комунікації uk_UA
dc.title.alternative Linguistic Aspects of Social Advertising Optimisation as a Type of Mass Communication uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу