dc.contributor.author |
Гнатишин, Оксана Євстафіївна |
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:31:53Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:31:53Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Гнатишин О. Є. Про висвітлення фортепіанного мистецтва у галицькій публіцистиці 1930-х років (мета, проблематика, концептуальні авторські пріоритети) // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 4. С. 102–109. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5209 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to reveal the peculiarities of the coverage of piano art by the first Ukrainian
professional musicologists in Galician journalism of the 1930s. The methodology of the study is based on the application
of special historical (source, comparative and historical-typological), epistemological and generalising methods of
analysis. The scientific novelty is that for the first time in Ukrainian musicology an attempt was made to analyse the
thematic journalistic work of the first Ukrainian professional musicologists of a certain historical period. They promoted
Ukrainian musical culture, explained to the general public the stylistic features of piano composition and the "secrets" of
performance. For the first time, the object of attention is studied as a separate typified phenomenon in the context of the
development of science in the first third of the twentieth century. Сonclusions. The analysis of the publicistic legacy of
S. Liudkevych and N. Nyzhankivsky, dedicated to the piano art, has shown that its authors, reacting to events and
analysing creativity and performance, showed a greater (the former) or lesser (the latter) breadth of topics (in addition to
creativity and performance, S. Lіudkevych often touched upon educational problems), different types of presentation of
thoughts (analytical and descriptive, respectively), different degrees of coverage of the topic (phenomenon, portrait), different types of expression (calm, attentive to details, principled in critical remarks, or pictorial – expressive,
emotionally uplifting), showed different criteria for assessing the phenomenon (from the standpoint of social and artistic
utility or personal taste/impression). Thus, they demonstrated the versatility of Ukrainian piano journalism and a new
(professionally dictated) level of critical analysis, which has emerged in this period of development of scientific and
critical thinking. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи – розкрити особливості висвітлювання фортепіанного мистецтва першими українськими
професійними музикознавцями у галицькій публіцистиці 1930-х років. Методологія дослідження виявляється у
використанні спеціально-історичного (джерелознавчого, компаративного та історично-типологічного),
гносеологічного та узагальнюючого методів аналізу. Наукова новизна полягає в тому, що вперше в
українському музикознавстві здійснено спробу аналізу тематичного публіцистичного доробку перших
українських професіональних музикознавців конкретного історичного часу. У ньому вони пропагували українську музичну культуру, роз’яснювали широкій громадськості стильові прикмети фортепіанної творчості та
«секрети» виконавства. Вперше об’єкт уваги досліджений як окреме типізоване явище в контексті розвитку науки
першої третини ХХ ст. Висновки. Розбір публіцистичної спадщини С. Людкевича та Н. Нижанківського,
присвяченої фортепіанному мистецтву, довів, що його автори, відгукуючись на події та аналізуючи творчість і
виконавство, продемонстрували більшу (перший) або меншу (другий) широту охопленої тематики (у Людкевича,
крім творчого та виконавського, часто порушені освітні проблеми), різні типи викладу думки (відповідно,
аналітичний та описовий), неоднаковий ступінь висвітлення теми (явища, портрета), несхожий характер вислову
(спокійний, уважний до деталей, принциповий у критичних зауваженнях, або картинний – експресивний,
емоційно піднесений), показали відмінні критерії оцінки явища (з позицій суспільно-мистецької користі чи
особистого смаку / враження). Тим продемонстрували багатогранність української фортепіанної публіцистики,
новий (професійно продиктований) рівень критичного аналізу, що заявив про себе в цей період розвитку науково-критичного мислення. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
новаторство |
uk_UA |
dc.subject |
жанр |
uk_UA |
dc.subject |
стиль |
uk_UA |
dc.subject |
музична публіцистика |
uk_UA |
dc.subject |
індивідуальна творчість |
uk_UA |
dc.subject |
фортепіанне мистецтво |
uk_UA |
dc.title |
Про висвітлення фортепіанного мистецтва у галицькій публіцистиці 1930-х років (мета, проблематика, концептуальні авторські пріоритети) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
On the Coverage of Piano Art in Galician Journalism of the 1930s (Purpose, Problematics, Conceptual Author’s Priorities) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |