Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Про висвітлення фортепіанного мистецтва у галицькій публіцистиці 1930-х років (мета, проблематика, концептуальні авторські пріоритети)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гнатишин, Оксана Євстафіївна
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:31:53Z
dc.date.available 2023-12-20T13:31:53Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Гнатишин О. Є. Про висвітлення фортепіанного мистецтва у галицькій публіцистиці 1930-х років (мета, проблематика, концептуальні авторські пріоритети) // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 4. С. 102–109. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5209
dc.description The purpose of the article is to reveal the peculiarities of the coverage of piano art by the first Ukrainian professional musicologists in Galician journalism of the 1930s. The methodology of the study is based on the application of special historical (source, comparative and historical-typological), epistemological and generalising methods of analysis. The scientific novelty is that for the first time in Ukrainian musicology an attempt was made to analyse the thematic journalistic work of the first Ukrainian professional musicologists of a certain historical period. They promoted Ukrainian musical culture, explained to the general public the stylistic features of piano composition and the "secrets" of performance. For the first time, the object of attention is studied as a separate typified phenomenon in the context of the development of science in the first third of the twentieth century. Сonclusions. The analysis of the publicistic legacy of S. Liudkevych and N. Nyzhankivsky, dedicated to the piano art, has shown that its authors, reacting to events and analysing creativity and performance, showed a greater (the former) or lesser (the latter) breadth of topics (in addition to creativity and performance, S. Lіudkevych often touched upon educational problems), different types of presentation of thoughts (analytical and descriptive, respectively), different degrees of coverage of the topic (phenomenon, portrait), different types of expression (calm, attentive to details, principled in critical remarks, or pictorial – expressive, emotionally uplifting), showed different criteria for assessing the phenomenon (from the standpoint of social and artistic utility or personal taste/impression). Thus, they demonstrated the versatility of Ukrainian piano journalism and a new (professionally dictated) level of critical analysis, which has emerged in this period of development of scientific and critical thinking. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – розкрити особливості висвітлювання фортепіанного мистецтва першими українськими професійними музикознавцями у галицькій публіцистиці 1930-х років. Методологія дослідження виявляється у використанні спеціально-історичного (джерелознавчого, компаративного та історично-типологічного), гносеологічного та узагальнюючого методів аналізу. Наукова новизна полягає в тому, що вперше в українському музикознавстві здійснено спробу аналізу тематичного публіцистичного доробку перших українських професіональних музикознавців конкретного історичного часу. У ньому вони пропагували українську музичну культуру, роз’яснювали широкій громадськості стильові прикмети фортепіанної творчості та «секрети» виконавства. Вперше об’єкт уваги досліджений як окреме типізоване явище в контексті розвитку науки першої третини ХХ ст. Висновки. Розбір публіцистичної спадщини С. Людкевича та Н. Нижанківського, присвяченої фортепіанному мистецтву, довів, що його автори, відгукуючись на події та аналізуючи творчість і виконавство, продемонстрували більшу (перший) або меншу (другий) широту охопленої тематики (у Людкевича, крім творчого та виконавського, часто порушені освітні проблеми), різні типи викладу думки (відповідно, аналітичний та описовий), неоднаковий ступінь висвітлення теми (явища, портрета), несхожий характер вислову (спокійний, уважний до деталей, принциповий у критичних зауваженнях, або картинний – експресивний, емоційно піднесений), показали відмінні критерії оцінки явища (з позицій суспільно-мистецької користі чи особистого смаку / враження). Тим продемонстрували багатогранність української фортепіанної публіцистики, новий (професійно продиктований) рівень критичного аналізу, що заявив про себе в цей період розвитку науково-критичного мислення. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject новаторство uk_UA
dc.subject жанр uk_UA
dc.subject стиль uk_UA
dc.subject музична публіцистика uk_UA
dc.subject індивідуальна творчість uk_UA
dc.subject фортепіанне мистецтво uk_UA
dc.title Про висвітлення фортепіанного мистецтва у галицькій публіцистиці 1930-х років (мета, проблематика, концептуальні авторські пріоритети) uk_UA
dc.title.alternative On the Coverage of Piano Art in Galician Journalism of the 1930s (Purpose, Problematics, Conceptual Author’s Priorities) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу