Короткий опис(реферат):
Мета роботи – охарактеризувати стильові процеси, які відбувалися в українській попмузиці у 1990-х роках.
Методологія дослідження передбачає поєднання історико-культурного, системного та музично-аналітичного
методів і підходів, які дали можливість окреслити стильові параметри української попмузики 1990-х років.
Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше було виокремлено базові риси попмузики як напряму
музичної естради та проаналізовано творчість провідних українських естрадних виконавців 1990-х років, що
репрезентують різні стильові відгалуження попмузики. Висновки. Попмузика з усіх напрямів музичної естради
є найбільш складною щодо теоретичного осмислення, зокрема у визначенні її стильових параметрів.
Ототожнення попмузики з популярною музикою, а також недостатня розробка стильових категорій у музиці
масових жанрів ускладнює характеристику попмузики як провідного напряму музичної естради. У роботі
визначено базові риси попмузики, до яких віднесено шлягерність, ліричність у її проєкціях на тематику й музичну
мову, мейнстрим як орієнтацію на найбільш актуальні музичні стилі та жанри, стильову нейтральність як
максимально уніфіковану репрезентацію музичного стиля. Зазначено, що українські естрадні виконавці
представляють різні стильові відгалуження попмузики, серед яких є представники «чистої» попмузики (Ірина
Білик), попфолку або етнопопу (Руслана), традиційної естради (Оксана Білозір) та модернізованої традиційної
естради (Олександр Пономарьов). Українська попмузика 1990-х років відзначається як стильовим розмаїттям,
так і яскраво вираженою національною специфікою, що відрізняє її від попмузики інших країн.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the research. The study characterises the style processes that took place in Ukrainian pop music in
the 1990s. The research methodology involves a combination of historical-cultural, systemic, and musical-analytical
methods and approaches that made it possible to determine the style parameters of Ukrainian pop music of the 1990s.
The scientific novelty of the work lies in the fact that for the first time the basic features of pop music as a direction of
variety music were identified and the work of leading Ukrainian pop performers of the 1990s, representing different style
branches of pop music, was analysed. Conclusions. Pop music in all areas of variety music is the most difficult for
theoretical understanding, including in determining its style parameters. The identification of pop music with popular
music, as well as the insufficient development of style categories in the music of mass genres, makes it difficult to
characterise pop music as the leading direction of variety music. The work identifies the basic features of pop music,
which include hit music, lyricism in its projections on the theme and musical language, mainstream as an orientation
towards the most current musical styles and genres, style neutrality as the most unified representation of a musical style.
It is noted that Ukrainian pop performers represent various style branches of pop music, including representatives of
“pure” pop music (Irina Bilyk), pop-folk or ethno-pop (Ruslana), traditional pop (Oksana Bilozir) and modernised
traditional pop (Olexandr Ponomariov). Ukrainian pop music of the 1990s is distinguished by both style diversity and
pronounced national specificity, which distinguishes it from the pop music of other countries.