Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Сирбу, Георгій Володимирович | |
dc.date.accessioned | 2023-12-21T09:26:03Z | |
dc.date.available | 2023-12-21T09:26:03Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Сирбу Г. В. Музично-хореографічні експерименти в спільних проєктах Джона Кейджа та Мерса Каннінгема як досвід переосмислення традиції модерн // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 4. С. 128–134. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5213 | |
dc.description | The purpose of the article is to determine the influence of the “philosophy of the random” on the formation of unique creative methods of the tandem, which ran counter to the aesthetic views of modern choreography; to investigate the key aspects of the interaction of principles, mechanisms of dramaturgy, expressive means of music and choreographic art within the framework of an artistic synthetic phenomenon. The research methodology includes historical and analytical methods, methods of comparative and cultural analysis. The scientific novelty consists in the analysis of the transformation of the North American choreographic tradition of modernism in the joint creative projects of John Cage and Merce Cunningham. Using the example of the experimental creative projects of J. Cage and M. Cunningham, the main signs of the interaction of musical and choreographic structures in the field of synthetic artistic practices are clarified. Conclusions. The peculiarities of creative communication of J. Cage and M. Cunningham were determined on the example of joint development and artistic embodiment of experimental aesthetic concepts. In the context of an active creative dialogue with the tradition of North American modern choreography the heredity of aesthetic ideas was revealed, which became the basis for the formation of the artistic principles of the Cage–Cunningham tandem. The value of the aleatoric method as a formative principle of the musical and choreographic whole in joint artistic actions of the aforementioned tandem was analysed. The influence of the “philosophy of the random” on the formation of unique creative methods of tandem, which were contrary to the aesthetic views of modern choreography, was determined. The artistic phenomenon that actualises research intentions and reflections becomes a unique result of intense creative interaction of such polar-organised personalities. The experimental aleatoric practices of J. Cage and M. Cunningham in the synthetic paradigm of musical and choreographic art became an artistic opposition to the strictly regulated concept of story ballet by M. Graham and the relentlessly deterministic system of the dodecaphonic technique of A. Schoenberg. In a broad cultural sense, this can be considered a unique symbiosis between the rational West and the intuitive East. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи – визначити вплив «філософії випадкового» на формування унікальних творчих методів тандему, що йшли врозріз з естетичними поглядами хореографії модерн; дослідити наріжні аспекти взаємодії принципів, механізмів драматургії, виразних засобів музично-хореографічного мистецтва у межах мистецького синтетичного феномену. Методологія дослідження включає історичний та аналітичний методи, методи компаративного та культурологічного аналізу. Наукова новизна полягає в аналізі трансформації північноамериканської хореографічної традиції модерн у спільних творчих проєктах Джона Кейджа та Мерса Каннінгема. На прикладі експериментальних творчих проєктів Дж. Кейджа та М. Каннінгема з’ясовано основні ознаки взаємодії музично-хореографічних структур у галузі синтетичних художніх практик. Висновки. Було визначено особливості творчої комунікації Дж. Кейджа та М. Каннінгема на прикладі спільної розробки та художнього втілення експериментальних естетичних концепцій. У контексті активного творчого діалогу з традицією північноамериканської хореографії модерн було виявлено спадковість естетичних ідей, яка стала основою формування мистецьких принципів тандему «Кейдж – Каннінгем». Проаналізовано значення алеаторичного методу як формотворчого принципу музично-хореографічного цілого у спільних художніх акціях вищезгаданого тандему. Визначено вплив «філософії випадкового» на формування унікальних творчих методів тандему, які йшли врозріз із естетичними поглядами хореографії модерн. Унікальним та неповторним результатом напруженої творчої взаємодії таких полярно-організованих особистостей стає той художній феномен, який актуалізує дослідницькі інтенції та рефлексії. Експериментальні алеаторичні практики Дж. Кейджа та М. Каннінгема у синтетичній парадигмі музичного та хореографічного мистецтва стали художнім опозитом суворо регламентованої концепції сюжетного балету М. Ґрем та невблаганно-детермінованої системи додекафонної техніки А. Шенберга. У широкому культурологічному сенсі це можна вважати унікальним симбіозом між раціональним Заходом та інтуїтивістським Сходом. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | художня культура ХХ століття | uk_UA |
dc.subject | музична творчість Джона Кейджа | uk_UA |
dc.subject | хореографічне мистецтво Мерса Каннінгема | uk_UA |
dc.subject | спільний творчий проєкт | uk_UA |
dc.subject | хореографічна традиція модерн | uk_UA |
dc.subject | синтез мистецтв | uk_UA |
dc.subject | експеримент | uk_UA |
dc.title | Музично-хореографічні експерименти в спільних проєктах Джона Кейджа та Мерса Каннінгема як досвід переосмислення традиції модерн | uk_UA |
dc.title.alternative | Music and Choreographic Experiments in John Cage and Merce Cunningham’s Projects as an Experience of Reconception of Modern Tradition | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |