Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Педагогічні принципи викладання дисциплін мистецького спрямування для майбутніх графічних дизайнерів під час воєнного стану в Україні (на прикладі НАКККІМ)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бобренко, Ростислав Всеволодович
dc.date.accessioned 2023-12-22T08:55:35Z
dc.date.available 2023-12-22T08:55:35Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Бобренко Р. В. Педагогічні принципи викладання дисциплін мистецького спрямування для майбутніх графічних дизайнерів під час воєнного стану в Україні (на прикладі НАКККІМ). // Мистецтвознавчі записки. 2023. Вип. 44. С. 3–10. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5218
dc.description The purpose of the paper consists in outlining the pedagogical principles of teaching art disciplines for students of higher education majoring in graphic design during martial law (on the example of the National Academy of Culture and Arts Management (NAСАM). The research methodology consists in the application of a complex of general scientific methods, among which the main ones are: objectivity, functionality, comparative analysis, explanatory, generalisation, and systematisation. Special methods include a complex of pedagogical methods: organisation of the educational process, problem-based teaching, lecture, research, and creative methods. Scientific novelty of the research. Submitted for the first time pedagogical principles are presented, on the basis of which the author teaches future graphic designers a number of artistic disciplines at NAСАM. The research of domestic scholars became the basis for the analysis and generalisation of the selected issues. At the same time, the conceptual apparatus, the legal and regulatory framework were revealed, and the main principles of the lecturer's work in the conditions of martial law in Ukraine. Conclusions. Among the wide range of pedagogical principles of teaching artistic disciplines for future graphic designers during the martial law in Ukraine, we emphasise: safety of the educational process; the responsibility of the student for the thematic choice, their observance of academic and legal principles in creative activity; consistency with civil/public requests; artistic originality in design and projecting and scientific validity in conducting and describing educational research; partnership conditions teacher-acquirer; cultural progress; cross-border education and multiculturalism; professional implementation. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи полягає в окресленні педагогічних принципів викладання мистецьких дисциплін для здобувачів вищої освіти спеціальності графічного дизайну під час воєнного стану (на прикладі Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв (НАКККіМ)). Методологія роботи полягає в застосуванні комплексу загальнонаукових методів, серед яких основними є: об‘єктивності, функційності, порівняльного аналізу, пояснювальний, узагальнення та систематизації; спеціальних – комплекс педагогічних методів: організації навчального процесу, проблемного викладання, лекційний, дослідницький, творчий тощо. Наукова новизна. Уперше подані основні педагогічні принципи, на підставі яких автор викладає майбутнім графічним дизайнерам низку мистецьких дисциплін у НАКККіМ. Підґрунтям для аналізу й узагальнення виділеної проблематики стали дослідження вітчизняних науковців. При цьому розкрито понятійний апарат, юридично-нормативну базу, проаналізовано основні принципи роботи викладача в умовах воєнного стану в Україні. Висновки. Серед широкого діапазону педагогічних принципів викладання дисциплін мистецького спрямування для майбутніх графічних дизайнерів під час воєнного стану в Україні акцентуємо на такі, як: безпечності освітнього процесу; відповідальності здобувача за тематичний вибір, дотримання ним академічних і правових засад у творчій діяльності; узгодженість з громадянськими/ суспільними запитами; художньої оригінальності в дизайнерському проєктуванні та наукової обґрунтованості в проведенні й описі академічних досліджень; партнерські умови викладач–здобувач; культурного поступу; транскордонної освіти та мультикультуралізму; професійної реалізації. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject дизайн uk_UA
dc.subject підготовка графічних дизайнерів uk_UA
dc.subject педагогічні принципи uk_UA
dc.subject мистецькі дисципліни uk_UA
dc.subject вища освіта під час воєнного стану uk_UA
dc.title Педагогічні принципи викладання дисциплін мистецького спрямування для майбутніх графічних дизайнерів під час воєнного стану в Україні (на прикладі НАКККІМ) uk_UA
dc.title.alternative Pedagogical Principles of Teaching Art Disciplines for Future Graphic Designers during Martial Law in Ukraine (on the Example of NAСАM) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу