Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Творча концепція Гезамткунстверка Р. Вагнера як мистецтва, що моделює дійсність

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Штирбул, Валентин Юрійович
dc.date.accessioned 2023-12-22T10:32:18Z
dc.date.available 2023-12-22T10:32:18Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Штирбул В. Ю. Творча концепція Гезамткунстверка Р. Вагнера як мистецтва, що моделює дійсність // Культура і сучасність. 2023. № 2. С. 44–49. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5233
dc.description The purpose of the work is to analyse the basic principles of R. Wagner's theory about the universal model of art in terms of its philosophical and aesthetic justification and practical implementation in a number of cultural projects of subsequent historical periods as a model that generates reality. The methodology is based on analytical, comparative, historical, and descriptive research methods. The analytical method is used for deeper insight into the philosophical and social essence of the concept of the Gesamtkunstwerk. The comparative method weighs the model of universal work of art in its primary form with its transformed variants. The use of the historical method is necessary to trace the development of the idea of a synthetic work of art in different historical periods. The study of the Gesamtkunstwerk requires the use of a descriptive method, since its origins of the period of romanticism are closely related to ancient drama and mythology. The scientific novelty is to consider the Gesamtkunstwerk as an artistic model, which gives rise to reality on the basis of a socio-aesthetic concept, the ultimate goal of which is the spiritual rebirth of mankind and the construction of a harmonious perfect society through artistic means of art in organic synthesis of its species. Conclusions. As a result of the analysis of the examples of interpretations of the Gesamtkunstwerk, the author concludes that the tendency of fusion of different types of arts and their existence in a coherent artistic and creative form, which is observed in the XXI century, allows to rethink the romantic idea of socioaesthetic synthesis regarding the possibility of its adaptation and considering it as a model that generates reality. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження – проаналізувати основні принципи теорії Р.Вагнера про універсальну модель мистецтва з точки зору її філософсько-естетичного обґрунтування і практичного втілення в низці культурних проектів наступних історичних періодів в якості моделі, що породжує дійсність. Методологічна основа дослідження ґрунтується на аналітичному, компаративному, історичному та дескриптивному методах. Аналітичний метод застосовується для глибшого проникнення у філософсько-соціальну сутність концепції Гезамткунстверка. За допомогою компаративного методу здійснюється порівняння моделі універсального твору мистецтва у первинному вигляді з її трансформованими варіантами. Застосування історичного методу потрібно для простеження розвитку ідеї про синтетичний твір мистецтва в різні історичні періоди. Дослідження Гезамткунстверка потребує застосування дескриптивного методу, оскільки його витоки періоду романтизму тісно пов‘язані з античною драмою та міфологією. Наукова новизна полягає в розгляді Гезамткунстверка в якості мистецької моделі, що породжує дійсність на основі соціально-естетичної концепції, кінцевою метою якої є духовне переродження людства і побудова гармонійного досконалого суспільства за допомогою художніх засобів мистецтва в органічному синтезі його видів. Висновки. В результаті аналізу філософськоестетичного підґрунтя Гезамткунстверка та прикладів його подальших інтерпретацій, автор приходить до висновку, що тенденція злиття різних видів мистецтв і їх існування в цілісній художньо-творчій формі, яка спостерігається в ХХІ столітті, дозволяє переосмислити романтичну ідею соціально-художнього синтезу стосовно можливості її адаптації до умов сучасності і розглянути в якості моделі, що породжує дійсність. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject Гезамткунстверк uk_UA
dc.subject Вагнер Ріхард uk_UA
dc.subject художній синтез uk_UA
dc.subject перетворююча сила мистецтва uk_UA
dc.subject духовне переродження людства uk_UA
dc.title Творча концепція Гезамткунстверка Р. Вагнера як мистецтва, що моделює дійсність uk_UA
dc.title.alternative Creative Concept of R. Wagner‘s Gesamtkunstwerk as an Art that Models Reality uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу