dc.contributor.author |
Скаканді, Юлій Юлійович |
|
dc.date.accessioned |
2023-12-25T13:17:14Z |
|
dc.date.available |
2023-12-25T13:17:14Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Скаканді Ю. Ю. Горянська ротонда в контексті традицій монументального живопису XIII—XIV століть // Культура і сучасність. 2023. № 2. С. 118– 123. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5254 |
|
dc.description |
The purpose of the work is to study the traditions of monumental painting of the Goryan Rotunda near
Uzhgorod in the context of the development of art of the XIII-XIV centuries. The research methodology lies in the
application of the analytical approach in order to highlight the peculiarities of the monumental paintings of the Goryan
Rotunda. An important element of the research was observation and description, which made it possible to investigate
and outline the evolution of the development of the traditions of monumental painting in the context of the general
artistic trends of the 13th and 14th centuries. The novelty of the research lies in the systematisation and generalisation
of research on the monumental painting of the Goryan Rotunda, which belongs to the outstanding monuments of the
XIII-XIV centuries. Conclusions. Amazing frescoes even today impress visitors with the high skill of execution and at
the same time the simplicity and vitality of the characters. The harmonious colour of wall paintings, graceful plots and
elegant silhouettes of images are filled with deep spirituality and evoke a pleasant feeling of beauty. Today, scientists
are of the opinion that the frescoes in Goryany, those on the surface, represent the era of the early Renaissance and were
made in the 14th century by the unsurpassed Italian masters of the Giotto school, but they were then applied on top of
images painted here much earlier. The main plots are "Annunciation", "Flight into Egypt", "Passion", "Gifts of the
Magi", "Christmas", / "Resurrection". It is likely that the new frescoes were commissioned by the family of the Italian
Counts of Drugeti, who have been the owners of our lands since 1318 and ruled here hereditary for 360 years. The
researchers recognised the technology of their execution – this is a complex technique that is no longer used today: a wet, "fresh" surface absorbed a 10-centimeter layer of paint during painting. Scenes from the New Testament are
depicted on the walls of the temple, which run in two lanes, without destroying the impression of the integrity of the
interior |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою роботи є дослідження традицій монументального живопису Горянської ротонди поблизу
Ужгорода в контексті розвитку мистецтва XIII—XIV ст. Методологія роботи полягає в залученні аналітичного
підходу задля висвітлення особливостей монументальних розписів Горянської ротонди. Важливим елементом
досліджень стали спостереження, опис, що дозволило дослідити та окреслити еволюцію розвитку традицій
монументального живопису в контексті загальних мистецьких тенденцій XIII—XIV ст. Новизна дослідження
полягає в систематизації та узагальненні досліджень з монументального малярства Горянської ротонди, яка
належить до видатних пам‘яток XIII—XIV століть. Висновки. Дивовижні фрески і сьогодні вражають
відвідувачів високою майстерністю виконання і водночас простотою та життєвістю персонажів. Гармонійний
колорит настінних розписів, граціозні сюжети та витончені силуети образів наповнені глибокою духовністю і і
навіюють приємне відчуття прекрасного. Сьогодні науковці дотримуються думки, що фрески у Горянах, ті що є
на поверхні, репрезентують епоху раннього Ренесансу і виконані у XIV столітті неперевершеними італійськими
майстрами школи Джотто, однак вони були тоді нанесені поверх ще значно раніше намальованих тут
зображень. Головними сюжетами є: «Благовіщення», «Втеча в Єгипет», «Страсті», «Дари волхвів», «Різдво
Христове», / «Воскресіння». Цілком імовірно, що нові фрески були виконані на замовлення родини італійських
графів Другетів, котрі були володарями наших країв з 1318 року і володарювали тут спадково на протязі 360
років. Дослідники розпізнали технологію їх виконання - це складна методика, що нині вже не застосовується:
мокра «свіжа» поверхня при розпису всмоктувала в себе 10-сантиметровий шар фарби. На стінах храму
зображені сцени з Нового Завіту, які йдуть двома смугами, не руйнуючи при цьому враження цілісності
інтер‘єру. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
Горянська ротонда |
uk_UA |
dc.subject |
монументальні розписи |
uk_UA |
dc.subject |
архітектура |
uk_UA |
dc.subject |
колорит |
uk_UA |
dc.subject |
фрески |
uk_UA |
dc.title |
Горянська ротонда в контексті традицій монументального живопису XIII—XIV століть |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Goryan Rotunda in the Context of Traditions of Monumental Painting of the 13th and 14th Centuries |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |