Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Продюсерські агенції та музичні фестивалі як чинники стильового оновлення української естрадної пісні 1990-х років

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Подунай, Яна Артурівна
dc.date.accessioned 2023-12-26T12:37:04Z
dc.date.available 2023-12-26T12:37:04Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Подунай Я. А. Продюсерські агенції та музичні фестивалі як чинники стильового оновлення української естрадної пісні 1990-х років // Мистецтвознавчі записки. 2023. Вип. 44. С. 149–154. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5258
dc.description The purpose of the research. The study characterises the activities of production agencies and music festivals as factors in the stylistic renewal of Ukrainian pop songs in the 1990s. The research methodology consists in the use of historical-cultural, systemic, and musical-analytical methods and approaches, which made it possible to determine the importance of production agencies and music festivals in the formation of the soundscape of the Ukrainian pop music in the 1990s. The scientific novelty of the work lies in the fact that for the first time the activities of production agencies and music festivals were characterised as factors in the formation of the style of Ukrainian pop music in the 1990s. Conclusions. In the 1990s, there was a reorientation of Ukrainian pop music from the Soviet to the Western organisational model, in which production agencies played an important role, and the festival movement received a pronounced promotional function. Popular music, with the support of production agencies and the festival movement, during this period becomes an important factor in the Ukrainisation of society thanks to stylistically relevant Ukrainian-language song content. The most organic combination of promotional-commercial and national-educational components was in the activities of the production agency ―Territory A‖ and the festival ―Red Rue‖. Thanks to the Western organisational model and the Ukrainian-centric approach, the Ukrainian-language pop song of the 1990s was represented by all musical styles (pop music, rock, rap, folk, bard song) and was distinguished by stylistic pluralism, which responded to current trends in world popular music and at the same time took into account pop songs previous years. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи. У дослідженні охарактеризовано діяльність продюсерських агенцій та музичних фестивалів як чинників стильового оновлення української естрадної пісні 1990-х років. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико-культурного, системного та музично-аналітичного методів і підходів, які дозволили окреслити значення продюсерських агенцій та музичних фестивалів у формування звукового ландшафту української пісенної естради 1990-х років. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше було охарактеризовано діяльність продюсерських агенцій та музичних фестивалів як чинників стилетворення української пісенної естради 1990-х років. Висновки. У 1990-х роках відбувається переорієнтація української естрадної музики з радянської до західної організаційної моделі, у якій важливу роль відіграють продюсерські агенції, а фестивальний рух отримує яскраво виражену промоційну функцію. Популярна музика при підтримці продюсерських агенції та фестивального руху у цей період стає важливим чинником українізації суспільства завдяки актуальному у стильовому відношенні україномовному пісенному контенту. Найбільш органічним поєднання промоційно-комерційного та націєтворчо-просвітницького компонентів було в діяльності продюсерської агенції «Територія А» та фестивалі «Червона рута». Завдяки західній організаційній моделі та україноцентричному підходу україномовна естрадна пісня 1990-х років була представлена усіма музичними напрямами (поп-музика, рок, реп, фолк, бардівська пісня) та відзначалася стильовим плюралізмом, який відповідав актуальним трендам світової популярної музики і одночасно враховував традиції української пісенної естради минулих років. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject популярна музика uk_UA
dc.subject естрадна пісня uk_UA
dc.subject 1990-х років uk_UA
dc.subject продюсерська агенція "Територія А" uk_UA
dc.subject фестиваль музики uk_UA
dc.subject "Червона Рута" uk_UA
dc.subject музичний стиль uk_UA
dc.title Продюсерські агенції та музичні фестивалі як чинники стильового оновлення української естрадної пісні 1990-х років uk_UA
dc.title.alternative Production Agencies and Music Festivals as Factors of Stylistic Renewal of Ukrainian Pop Songs of the 1990s uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу