Короткий опис(реферат):
Мета статті полягає у розгляді правових та організаційних аспектів діджтталізації електронної культури та окреслення основних проблем її досягнення. Методологія дослідження полягає в
застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів дослідження: аналізу, синтезу, узагальнення,
систематизації матеріалів, індукції та дедукції. Наукова новизна. Дане дослідження є однією з перших комплексних праць у сфері електронної культури, спрямоване на формування єдиного комплексу
знань у обраній сфері. Проведено аналіз правового поля України в системі електронної культури. Досліджено особливості досягнення визначених в нормативних документах напрямків, та проблемних аспектів, що перешкоджають нереалізації окремих запланованих цілей. Обґрунтовано підходи до визначення віртуальних музеїв. Визначено чинники, що перешкоджають цифровізації та охороні культурної
спадщини. Висновки. На сьогодні недостатньо дослідженими основні проблеми та досягнення у сфері
застосування передових технологій у сфері культури, а точніше, збереженні культурної спадщини, в
тому числі у музеях. Враховуючи сучасні реалії, музеї залишаються основними гарантами збереження
історичного й культурного надбання українського народу, які продовжують щоденно взаємодіяти з
відвідувачами та відповідати на потреби суспільства. Новітні технології дають можливість перегляду творів відомих митців у віртуальних музейних середовищах, що забезпечує доступність культурної спадщини для широкого загалу, особливо маломобільних груп населення. Цифрові технології відкривають можливість наочно передати інформацію різним аудиторіям, дозволяючи кожному вибрати
контент, який найбільше відповідає його інтересам. Вони допомагають не лише зберігати та обліковувати дані про пам’ятки, але і фактично комунікувати з відвідувачами. Регулярне оновлення інтерактивного контенту об'єктів дозволяє встановлювати зв'язок з сучасною публікою, для якої технології
мають важливе значення, трансформуючи їх із пасивних спостерігачів у активних глядачів.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to consider the legal and organizational aspects of digitization of the
electronic culture and outline the main problems of its achievement. The research methodology is based on
the general scientific and special research methods: analysis, synthesis, generalization, systematization of
materials, induction, and deduction. The scientific novelty of the study is as follows: this study is one of the
first complex works about electronic culture, aimed at forming a single complex of knowledge in the chosen
field. The analysis of the Ukrainian legal documents in the system of electronic culture was carried out. The
peculiarities of achieving the directions defined in the regulatory documents and the problematic aspects that
prevent the non-fulfilment of certain planned goals are investigated. The author substantiates the approaches
to defining virtual museums. The impeding factors of digitalization and the protection of cultural heritage were identified. Conclusions. To date, the main problems and achievements in the use of advanced technologies in
the field of culture, or rather, the preservation of cultural heritage, including in museums, have not been
sufficiently studied. Taking into account modern realities, museums remain the main guarantors of the
preservation of the historical and cultural heritage of the Ukrainian people. Museums continue to interact with
visitors daily and respond to the needs of society. The latest technologies make it possible to view the works of
famous artists in virtual museum environments, which ensure the accessibility of cultural heritage to the
general public, especially limited mobility groups. Digital technologies make it possible to visually convey
information to different audiences, allowing everyone to choose the content that best suits their interests.
Digital technologies in museums help not only to store and record data about exhibits but also to communicate
with visitors. Regular updating of the interactive content of the objects allows to establish a connection with
the modern public for whom technology is important, transforming them from passive observers to active
viewers.