Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кравченко, Анастасія Ігорівна | |
dc.date.accessioned | 2024-04-24T12:16:02Z | |
dc.date.available | 2024-04-24T12:16:02Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Кравченко А. І. Репрезентація колекції Дніпровського художнього музею порубіжжя XIX–XX століть в експозиційному блоці «Модерн. Авангард. Символізм» // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 180–186. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5428 | |
dc.description | The purpose of the article is to identify features and regularities in representation of part of collection of the Dnipro Art Museum of the verge of 19th and 20th centuries, presented in the block of the main museum exposition "Modern. Avant-Garde. Symbolism" from 19 May 2018 to 23 February 2022. The research methodology is based on the application of a systemic approach in a combination of general scientific and special methods of cognition, such as analytical, formal-stylistic, systematisation, and generalisation. The application of the specified methods and approaches contributed to a profound study of the identified issues and made it possible to formulate reasoned conclusions. The scientific novelty of the work lies in a comprehensive approach to the analysis and generalisation of a range of issues regarding the peculiarities of the representation of fine art pieces at the turn of the 20-21 centuries presented in the block of the permanent exposition of the Dnipro Art Museum "Modern. Avant-Garde. Symbolism". Conclusions. Based on the results of the present research, the author can state that permanent exhibition hall of the Dnipro Art Museum "Modern. Avant-Garde. Symbolism", which consisted of four thematic blocks, is an example of a successful combination of expositional and scientific work, which made it possible to represent the relevant section of the museum collection at a decent level. One of the notable features is the non-trivial solution of exhibition space in colour, which was characterised by accented contrasting zoning. Among the notable features, the author notes the balance found between the demonstration of artworks of recognised masters of the modernist era and representatives of the regional art centre. The inclusion in the main exposition of a number of paintings by the local symbolist artist Mykhailo Sapozhnykov contributed to a certain extent to the integration of his figure and creative work into the line of Ukrainian fine art development in the first third of the 20th century. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета статті полягає у виявленні особливостей та закономірностей у репрезентації частини колекції Дніпровського художнього музею порубіжжя XIX – XX століть, представленій в блоці основної музейної експозиції «Модерн. Авангард. Символізм» у період з 19 травня 2018 року до 23 лютого 2022 року. Методологія наукової розвідки ґрунтується на застосовуванні системного підходу в поєднанні загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, таких як аналітичний, формально-стилістичний, систематизації та узагальнення. Застосування зазначених методів і підходів сприяло глибокому опрацюванню визначеної проблематики й надало змогу сформулювати аргументовані висновки. Наукова новизна роботи полягає в комплексному підході до аналізу та узагальнення низки питань щодо особливостей репрезентації творів образотворчого мистецтва межі XIX – XX століть представленій в блоці «Модерн. Авангард. Символізм» постійної музейної експозиції Дніпровського художнього музею. Висновки. За результатами поточної наукової розвідки можемо констатувати, що зала постійної експозиції Дніпровського художнього музею – «Модерн. Авангард. Символізм», яка складалася з чотирьох тематичних частин, являє собою приклад вдалого поєднання експозиційної та наукової роботи, що дозволило на гідному рівні репрезентувати відповідний розділ музейної колекції. Відмітимо також нетривіальне вирішення експозиційного простору в кольорі, особливістю якого стало акцентоване контрастне зонування. Серед прикметних особливостей зауважимо віднайдений баланс між демонстрацією творів визнаних майстрів модерністської доби та представником регіонального мистецького осередку. Включення основної експозиції ряду картин місцевого художника-символіста Михайла Сапожникова, певною мірою сприяло інтегруванню його постаті та творчого доробку в лінію розвитку українського образотворчого мистецтва першої третини ХХ ст. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | модерн | uk_UA |
dc.subject | авангард | uk_UA |
dc.subject | символізм | uk_UA |
dc.subject | живопис | uk_UA |
dc.subject | графіка | uk_UA |
dc.subject | остання чверть XІX століття | uk_UA |
dc.subject | перша чверть XX століття | uk_UA |
dc.subject | Дніпровський художній музей | uk_UA |
dc.subject | колекція | uk_UA |
dc.subject | Олександр Мурашко | uk_UA |
dc.subject | Давид Бурлюк | uk_UA |
dc.subject | Михайло Сапожников | uk_UA |
dc.title | Репрезентація колекції Дніпровського художнього музею порубіжжя XIX–XX століть в експозиційному блоці «Модерн. Авангард. Символізм» | uk_UA |
dc.title.alternative | Representation of dnipro art Museum`s Collection of the Late 19th and Early 20th Centuries at Exposition Block "modern. Avant-garde. Symbolism" | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |