Короткий опис(реферат):
Мета роботи – актуалізувати інструментарій реалізму як один з основних методів збереження класичних
традицій у мистецтві живопису представниці київської мисткині Ольги Карпенко. Методологія роботи базується
на використання комплексного методу для всебічного аналізу феномену сучасного живопису та манери О.
Карпенко як його сегменту, хронологічного методу для послідовного розгляду етапів формування особистого
творчого стилю художниці, компаративного методу для порівняння характерних рис творчої манери авторки
різних етапів, іконографічного методу для аналізу окремих творів. Наукова новизна розвідки визначається тим,
що в сучасній мистецтвознавчій літературі на сьогодні обмаль досліджень, присвячених реалістичній манері у
творчості сучасних вітчизняних митців, а в контексті творчості О. Карпенко питання ще не ставилося в такому
розрізі. Бібліографія питання є дуже обмеженою, тому кожна нова розвідка є важливим кроком у заповненні цієї
лакуни. Висновки. Творчість київської художниці Ольги Карпенко є одним з тих наріжних каменів, на яких
можна будувати комплексну уяву про тенденції розвитку сучасного вітчизняного живопису. Вона є
полікомпонентною, синтезує в собі прояви стилістичних рис різних манер, напрямків, поєднує прояви різних
видів мистецтва, технік. Серед головних відмітних рис манери О. Карпенко є те, що вона належить до тих
представників молодої генерації, які намагаються зберегти традиції академічного живопису, чому сприяє
звернення до реалістичної манери. Саме аналіз ролі реалізму у творчій манері мисткині і є основною метою даної
розвідки, що покликана актуалізувати проблему значення, місця реалізму як способу світобачення у сучасному
мистецькому просторі. Водночас ставиться проблема експериментаторства у творчості та співіснування
реалістичної манери з тяжінням до експерименту
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the work is to update the tools of realism as one of the main methods of preserving classical
traditions in the art of painting by the representative of Kyiv artist Olga Karpenko. The methodology of the work is
based on the use of a holistic method for a comprehensive analysis of the phenomenon of modern painting and the manner
of O. Karpenko as its segment, a chronological method for the sequential consideration of the stages of the formation of
the artist's personal creative style, a comparative method for comparing the characteristic features of the author's creative
manner of different stages, an iconographic method for the analysis of individual works. The scientific novelty of the
investigation is determined by the fact that in modern art literature there are currently few studies devoted to the realistic
manner in the work of modern domestic artists, and in the context of the work of O. Karpenko, the question has not yet
been asked in this way. The bibliography of the subject is very limited, so each new exploration is an important step in
filling this lacuna. Conclusions. The creative work of the Kyiv artist Olga Karpenko is one of those cornerstones on
which you can build a comprehensive idea of the trends in the development of modern national painting. It is multi component, synthesises manifestations of stylistic features of various manners, directions, combines manifestations of
various types of art, techniques. Among the main distinctive features of O. Karpenko's manner is that she belongs to those
representatives of the younger generation who try to preserve the traditions of academic painting, which is facilitated by
the appeal to a realistic manner. It is the analysis of the role of realism in the creative manner of the artist that is the main
goal of this investigation, which is designed to actualise the problem of the role and place of realism as a way of seeing the world in the modern artistic space. At the same time, there is the problem of experimentation in creativity and the
coexistence of a realistic manner with a tendency to experiment.