dc.contributor.author |
Біскулова, Світлана Олександрівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-02T11:48:08Z |
|
dc.date.available |
2024-05-02T11:48:08Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Біскулова С. О. Технологічні особливості створення мініатюрного живопису Розальби Карр’єри (1673–1757) // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 212–217. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5449 |
|
dc.description |
The purpose of the study is to establish the technique of creating four miniature portraits by Rosalba
Carrera (1673–1757) from the collection of the Bohdan and Varvara Khanenko National Museum of Art (The
Khanenko Museum) using optical and physicochemical methods and to introduce the results into scientific
circulation. The methodology of the work is to use modern methods of analysing works of art in different
spectral ranges, including microscopic, ultraviolet (UV) and infrared (IR) studies, X-ray fluorescence analysis
(XRF) and Fourier transform infrared spectroscopy (ATR-FTIR). The scientific novelty is that for the first
time a comprehensive study of miniature portraits of the famous Venetian artist Rosalba Carrera from the
Khanenko Museum collection is presented, which establishes the technological features of creating miniatures
on ivory and their design using various materials, the author's techniques of applying the image of portraits and the identification of pigments of the paint layer. Conclusions. As a result of the research, it was found that
ivory was used as a basis for creating the miniatures. Infrared light studies have shown the absence of
preliminary drawings, author's changes of composition and hidden signatures on the miniatures. The XRF
method confirmed that copper substrates, gilded silver frames, and Venetian glass coverings were used in the
design of the art objects. It has been established that the portraits were painted with watercolours using the
author's spot method, and the pigments in the paint composition identified by ATR-FTIR correspond to the
time of creation of the miniatures in the second quarter of the 18th century, which coincides with the museum
attribution. The results obtained can be useful for art historians, restorers, and technology experts for the
attribution/re-attribution of works of art of the 18th– 19th centuries. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи – встановлення техніки створення чотирьох мініатюрних портретів Розальби
Карр’єри (1673–1757) з колекції Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків
(НММБВХ, Музей Ханенків) за допомогою оптичних та фізико-хімічних методів та введення
отриманих результатів у науковий обіг. Методологія дослідження полягає у використанні сучасних
методів аналізу витворів мистецтва у різних діапазонах спектра, зокрема дослідження мікроскопічні, в
ультрафіолетових (УФ) та інфрачервоних (ІЧ) променях, рентгенофлуоресцентний аналіз (РФА) та
метод інфрачервоної спектроскопія з Фур'є-перетворенням (ATR-FTIR). Наукова новизна полягає в
тому, що вперше представлено комплексне дослідження мініатюрних портретів відомої венеціанської
художниці Розальби Карр’єри з колекції НММБВХ, за допомогою якого встановлено технологічні
особливості створення мініатюр на слоновій кістці та їхнього оформлення із використанням
різноманітних матеріалів, авторські техніки нанесення зображення портретів та ідентифікацію
пігментів фарбового шару. Висновки. У результаті проведених досліджень було встановлено, що при
створенні мініатюр за основу було використано слонову кістку. Показано дослідженнями в ІЧ-світлі
відсутність на мініатюрах попередніх малюнків, авторських змін композиції та прихованих підписів.
Методом РФА визначено, що в оформленні предметів мистецтва використані мідні підкладки, срібні із
позолотою рамки та покривне венеціанське скло. Встановлено, що зображення портретів нанесене
акварельними фарбами авторським точковим способом, а ідентифіковані методом ATR-FTIR пігменти
у складі фарб відповідають часу створення мініатюр у другій чверті XVIII ст., що співпадає із музейною
атрибуцією. Отримані результати можуть бути корисними мистецтвознавцям, реставраторам та
експертам-технологам для атрибуції/ переатрибуції творів мистецтва XVIII–XIX ст. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
дослідження в УФ- та ІЧ-світлі |
uk_UA |
dc.subject |
живопис |
uk_UA |
dc.subject |
інфрачервона спектроскопія з Фур’є-перетворення |
uk_UA |
dc.subject |
колекції |
uk_UA |
dc.subject |
мікроскопія |
uk_UA |
dc.subject |
мініатюра |
uk_UA |
dc.subject |
музей |
uk_UA |
dc.subject |
портрет |
uk_UA |
dc.subject |
рентгенофлуоресцентний аналіз |
uk_UA |
dc.subject |
слонова кістка |
uk_UA |
dc.title |
Технологічні особливості створення мініатюрного живопису Розальби Карр’єри (1673–1757) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Technical Study of Miniature Painting by Rosalba Carriera (1673–1757) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |