Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Технологічні особливості створення мініатюрного живопису Розальби Карр’єри (1673–1757)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Біскулова, Світлана Олександрівна
dc.date.accessioned 2024-05-02T11:48:08Z
dc.date.available 2024-05-02T11:48:08Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Біскулова С. О. Технологічні особливості створення мініатюрного живопису Розальби Карр’єри (1673–1757) // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 212–217. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5449
dc.description The purpose of the study is to establish the technique of creating four miniature portraits by Rosalba Carrera (1673–1757) from the collection of the Bohdan and Varvara Khanenko National Museum of Art (The Khanenko Museum) using optical and physicochemical methods and to introduce the results into scientific circulation. The methodology of the work is to use modern methods of analysing works of art in different spectral ranges, including microscopic, ultraviolet (UV) and infrared (IR) studies, X-ray fluorescence analysis (XRF) and Fourier transform infrared spectroscopy (ATR-FTIR). The scientific novelty is that for the first time a comprehensive study of miniature portraits of the famous Venetian artist Rosalba Carrera from the Khanenko Museum collection is presented, which establishes the technological features of creating miniatures on ivory and their design using various materials, the author's techniques of applying the image of portraits and the identification of pigments of the paint layer. Conclusions. As a result of the research, it was found that ivory was used as a basis for creating the miniatures. Infrared light studies have shown the absence of preliminary drawings, author's changes of composition and hidden signatures on the miniatures. The XRF method confirmed that copper substrates, gilded silver frames, and Venetian glass coverings were used in the design of the art objects. It has been established that the portraits were painted with watercolours using the author's spot method, and the pigments in the paint composition identified by ATR-FTIR correspond to the time of creation of the miniatures in the second quarter of the 18th century, which coincides with the museum attribution. The results obtained can be useful for art historians, restorers, and technology experts for the attribution/re-attribution of works of art of the 18th– 19th centuries. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – встановлення техніки створення чотирьох мініатюрних портретів Розальби Карр’єри (1673–1757) з колекції Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків (НММБВХ, Музей Ханенків) за допомогою оптичних та фізико-хімічних методів та введення отриманих результатів у науковий обіг. Методологія дослідження полягає у використанні сучасних методів аналізу витворів мистецтва у різних діапазонах спектра, зокрема дослідження мікроскопічні, в ультрафіолетових (УФ) та інфрачервоних (ІЧ) променях, рентгенофлуоресцентний аналіз (РФА) та метод інфрачервоної спектроскопія з Фур'є-перетворенням (ATR-FTIR). Наукова новизна полягає в тому, що вперше представлено комплексне дослідження мініатюрних портретів відомої венеціанської художниці Розальби Карр’єри з колекції НММБВХ, за допомогою якого встановлено технологічні особливості створення мініатюр на слоновій кістці та їхнього оформлення із використанням різноманітних матеріалів, авторські техніки нанесення зображення портретів та ідентифікацію пігментів фарбового шару. Висновки. У результаті проведених досліджень було встановлено, що при створенні мініатюр за основу було використано слонову кістку. Показано дослідженнями в ІЧ-світлі відсутність на мініатюрах попередніх малюнків, авторських змін композиції та прихованих підписів. Методом РФА визначено, що в оформленні предметів мистецтва використані мідні підкладки, срібні із позолотою рамки та покривне венеціанське скло. Встановлено, що зображення портретів нанесене акварельними фарбами авторським точковим способом, а ідентифіковані методом ATR-FTIR пігменти у складі фарб відповідають часу створення мініатюр у другій чверті XVIII ст., що співпадає із музейною атрибуцією. Отримані результати можуть бути корисними мистецтвознавцям, реставраторам та експертам-технологам для атрибуції/ переатрибуції творів мистецтва XVIII–XIX ст. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject дослідження в УФ- та ІЧ-світлі uk_UA
dc.subject живопис uk_UA
dc.subject інфрачервона спектроскопія з Фур’є-перетворення uk_UA
dc.subject колекції uk_UA
dc.subject мікроскопія uk_UA
dc.subject мініатюра uk_UA
dc.subject музей uk_UA
dc.subject портрет uk_UA
dc.subject рентгенофлуоресцентний аналіз uk_UA
dc.subject слонова кістка uk_UA
dc.title Технологічні особливості створення мініатюрного живопису Розальби Карр’єри (1673–1757) uk_UA
dc.title.alternative Technical Study of Miniature Painting by Rosalba Carriera (1673–1757) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу