dc.contributor.author |
Міщенко, Ірина Іванівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-02T11:58:51Z |
|
dc.date.available |
2024-05-02T11:58:51Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Міщенко І. І. Дослідження портретів монархів Австро-Угорщини (ХVІІІ століття) з колекції Чернівецького художнього музею // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 224–228. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5451 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to introduce into scientific circulation new information regarding the attribution of
portraits of unknown persons from the collection of the Chernivtsi Art Museum and to examine the process of studying
these works. The methodology of this study involves the use of various methods: historical, systematic, verification of
the received data, artistic, and comparative analysis, among others. The application of these scientific methods allowed
to comprehensively and objectively study and systematise the information available in various sources regarding the
studied paintings and discover the names of the portrait subjects. The scientific novelty of the research results consists
in the fact that for the first time the stylistic features of the works were analysed, the similarity of museum paintings with
portraits made by other European artists of the 18th century was revealed; the faces of the rulers of the Austro-Hungarian
Empire depicted by artists, the time of execution and the provenance of the portraits were determined. Conclusions. The
study of pictorial portraits that entered the collection of the Chernivtsi Art Museum, such as "Portrait of a Woman" and
"Portrait of a Man" by unknown authors, began with an analysis of stylistics, which made it possible to roughly establish
the time of the creation of images as the second half of the 18th century, when in the fine arts of Europe the rococo style
prevailed and in some places overlapped with older traditions of creating ceremonial portraits, which were characterised by emphasised restraint and some conventionality and flatness in the interpretation of form. Further restoration and
research of the works, in particular the features of the costume, attributes and awards in the portrait of a young man,
allowed to assume that the portrait depicts members of one of the royal families of Europe. Comparative analysis revealed
that the paintings from the museum's collection are ceremonial portraits of Empress Maria Theresa of Austria-Hungary
(1717–1780) and her son Emperor Joseph II (1741–1790). The found analogies with similar works of European masters
also helped to establish that the works of the court artists of these monarchs, in particular, Joseph Hickel and Anton von
Maron, as well as the works of other artists, served as models for the portraits from the museum in Chernivtsi. The study
of the biographies of the portrait subjects and the time of execution of the works, which became samples, also confirmed
the preliminary dating of the works ‒ 1770s. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою статті є введення до наукового обігу нової інформації щодо атрибуції портретів невідомих осіб зі
збірки Чернівецького художнього музею та розгляд процесу вивчення цих творів. Методологія дослідження
передбачає використання різноманітних методів: історичного, системного, верифікації отриманих даних,
мистецтвознавчого та порівняльного аналізу, тощо. Застосування цих наукових методів дозволило усебічно та
об’єктивно вивчити й систематизувати наявні в різних джерелах відомості щодо досліджуваних живописних
робіт, з’ясувати імена портретованих. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що вперше
було проаналізовано стилістичні риси творів, виявлено подібність музейних картин з портретами, виконаними
іншими європейськими митцями ХVІІІ ст., визначено змальованих художниками осіб ‒ правителів Австро-Угорської імперії, час виконання та провенанс портретів. Висновки. Вивчення живописних портретів, що
надійшли до колекції Чернівецького художнього музею, як «Портрет жінки» і «Портрет чоловіка» невідомих
авторів, розпочалося з аналізу стилістики, що дало змогу орієнтовно встановити час створення зображень як
другу половину ХVІІІ ст., коли в образотворчому мистецтві Європи панував стиль рококо, що подекуди
накладався на більш давні традиції створення парадних портретів, для котрих характерною була підкреслена
стриманість та деяка умовність і площинність у трактуванні форми. Подальша реставрація та дослідження робіт,
зокрема, особливостей костюму, атрибутів та нагород на портреті молодого чоловіка, дали змогу припустити, що
на портреті зображено членів однієї з королівських родин Європи. Порівняльний аналіз виявив, що картини зі
збірки музею є парадними портретами імператриці Австро-Угорщини Марії Терезії (1717–1780) та її сина
імператора Йосифа ІІ (1741–1790). Віднайдені аналогії з подібними творами європейських майстрів допомогли
також встановити, що зразками для портретів з музею у Чернівцях слугували роботи як придворних художників
цих монархів, зокрема, Йозефа Хікеля та Антона фон Марона, так і роботи інших митців. Вивчення біографій
портретованих та час виконання робіт, які стали зразками, підтвердило і попереднє датування творів ‒ 1770-ті рр. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
європейський живописний портрет ХVІІІ ст. |
uk_UA |
dc.subject |
Буковина |
uk_UA |
dc.subject |
Марія Терезія |
uk_UA |
dc.subject |
Йосиф ІІ |
uk_UA |
dc.subject |
атрибуція |
uk_UA |
dc.title |
Дослідження портретів монархів Австро-Угорщини (ХVІІІ століття) з колекції Чернівецького художнього музею |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Study of Portraits of Austro-Hungarian Monarchs (18th Century) from the Collection of Chernivtsi Art Museum |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |