dc.contributor.author |
Сапєлкіна, Злата Петрівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-02T12:19:29Z |
|
dc.date.available |
2024-05-02T12:19:29Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Сапєлкіна З. П. Модерне українське мистецтво: європейська тотожність чи окремість // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 242–248. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5454 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to identify the features of Ukrainian modernism as a unique socio-cultural
phenomenon. The research methodology is based on a systematic approach to the study of the problem and includes
synchronous and diachronic methods of scientific knowledge, as well as analysis, comparison, generalisation, and
extrapolation. The scientific novelty lies in the attempt to find historical parallels between the events of the early 20th
century, which influenced the figurative rethinking of reality in art, and postmodern trends of today. Conclusions.
Considering modernism in the Ukrainian socio-cultural space, it was found that art was not only characterised by keeping
up with European times in gaining experimental experience, but also by a philosophical basis aimed at self-identification.
Thus, for many Ukrainian artists, a complete break with traditional art became impossible, and the search for the answer
to the question "who we are" became the reason for the integration of centuries-old ethnic codes into the art space of the
modern era. Thus, the phenomenon of modernism in Ukrainian culture is primarily associated with the reflection of the
historical and cultural paradigm and the search for autochthonous meanings. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою статті є виявлення особливостей українського модерну як самобутнього соціокультурного явища.
Методологія дослідження базується на системному підході до вивчення проблеми і включає синхронний та
діахронний методи наукового пізнання, а також аналізу, порівняння, узагальнення та екстраполяції. Наукова
новизна полягає в спробі пошуку історичних паралелей між подіями початку ХХ ст., які позначилися на
образному переосмисленні дійсності в мистецтві, і постмодерновими тенденціями сьогодення. Висновки.
Розглянувши модерн в українському соціокультурному просторі, з’ясовано, що характерним для мистецтва був
не лише рух в ногу з європейським часом в набутті експериментального досвіду, але й філософське підґрунтя,
спрямоване на самоідентифікацію. Відтак, для багатьох українських митців повний розрив з традиційним
мистецтвом став неможливим, і пошук відповіді на питання «хто ми» став причиною вплітання багатовікових
етнічних кодів в артпростір новітньої доби. Відтак явище модернізму в українській культурі пов’язане
насамперед з віддзеркаленням історико-культурної парадигми та пошуку автохтонних сенсів. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
модерн |
uk_UA |
dc.subject |
соціокультурний простір |
uk_UA |
dc.subject |
авангард |
uk_UA |
dc.subject |
історизм |
uk_UA |
dc.subject |
традиція |
uk_UA |
dc.subject |
самоідентифікація |
uk_UA |
dc.title |
Модерне українське мистецтво: європейська тотожність чи окремість |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Modern Ukrainian art: European identity or separateness |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |