Короткий опис(реферат):
Мета статті – охарактеризувати загальні особливості, переваги та недоліки онлайн-навчання живопису.
Методологія роботи. Під час реалізації мети дослідження було використано загальнонаукові (аналізу, синтезу,
узагальнення, порівняння) та спеціальні методи і підходи, зокрема інтегровані з мистецтвознавства,
інформаційних технологій, педагогіки, психології. Така методологічна міждисциплінарність дала змогу краще
зрозуміти спрямування основних змін та тенденцій у сучасному навчанні, зокрема на художніх спеціальностях.
Наукова новизна полягає в виокремлені та характеристиці переваг і недоліків онлайн-навчання живопису.
Висновки. Онлайн-навчання живопису має низку особливостей, переваг та недоліків, які стосуються і
загальноосвітніх, і специфічних обмежень. Це потребує їхнього постійного моніторингу та врахування під час
планування та реалізації освітнього процесу. До переваг можна віднести: доступність, гнучкість у виборі часу та
місця, можливість навчання на відстані, доступ до великого обсягу традиційних і новітніх ресурсів, зниження
матеріальних витрат, широкі можливості цифрових технологій, можливість залучення до співпраці фахівців та
художників з усього світу. Ці переваги можна визначити як суто матеріально-прагматичні. Недоліки навчання
живопису онлайн можна розділити на дві групи: матеріально-прагматичні (обмеження доступу до фізичних
інструментів, матеріалів, специфічного обладнання і под., проблеми зі зв'язком та технічні ускладнення) та
мотиваційно-ірраціональні (відсутність особистого контакту, недостатність мотивації і самодисципліни,
відсутність специфічної творчо-художньої атмосфери). Матеріально-прагматичні недоліки тісно пов’язані з
мотиваційно-ірраціональними, оскільки можуть викликати стрес і вплинути на натхнення майбутніх художників.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to describe the general features, advantages and disadvantages of online painting
education. Research methodology. In the course of the study, general scientific (analysis, synthesis, generalisation,
comparison) and special methods and approaches, including those integrated from art history, information technology,
pedagogy, and psychology, were used. This methodological interdisciplinarity allowed for a better understanding of the
direction of the main changes and trends in modern education, in particular in artistic specialities. The scientific novelty
lies in the identification and characterisation of the advantages and disadvantages of online painting education.
Conclusions. Online education in painting has a number of features, advantages and disadvantages that relate to both
general educational and specific limitations. This requires constant monitoring and consideration in the planning and
implementation of the educational process. The advantages include: accessibility, flexibility in choosing time and place,
the possibility of studying at a distance, access to a large amount of traditional and modern resources, reduced material
costs, wide possibilities of digital technologies, the possibility of attracting specialists and artists from around the world.
These advantages can be defined as purely material and pragmatic. The disadvantages of online painting training can be
divided into two groups: material and pragmatic (limited access to physical tools, materials, specific equipment,
communication problems and technical difficulties) and motivational and irrational (lack of personal contact, lack of
motivation and self-discipline, lack of a specific creative and artistic atmosphere). Material and pragmatic deficiencies
are closely related to motivational and irrational ones, since they can cause stress and affect the inspiration of future
artists.