dc.contributor.author |
Палійчук, Ірина Степанівна |
|
dc.contributor.author |
Ду, Бохао |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-10T09:33:44Z |
|
dc.date.available |
2024-05-10T09:33:44Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Палійчук І.С., Ду Бохао. Жанрово-стильова динаміка квартету саксофонів у світовій музичній культурі ХІХ–ХХ століть // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 321–326. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5467 |
|
dc.description |
The purpose of the proposed article is to highlight the genre and style dynamics of the saxophone quartet in the
world musical culture of the 19th and 20th centuries. The research methodology is based on the use of the following
methods: historical – when outlining the genesis and evolution of the saxophone quartet genre; analytical and typological
– when identifying the immanent features of specific works of the analysed genre and combining them into appropriate
typological groups; general cultural – when reproducing the historical and stylistic context of the development of the
genre (in the unity of compositional and performing components). The scientific novelty of the work consists in a
panoramic study of the evolutionary process of the saxophone quartet genre in the world musical culture of the 19th-20th
centuries, outlining its periodization, and determining the genre-stylistic features of individual works of the analyzed
genre. Conclusions. In the process of researching the evolution of the saxophone quartet genre in the world musical
culture of the 19th and 20th centuries, its periodisation is proposed: the second half of the 19th century – forming a
saxophone quartet; the first half of the 20th century – crystallisation, establishment of immanent features of the genre; the second half of the 20th century – the beginning of the 21st century – modification of the saxophone quartet genre –
enrichment of its genre-stylistic features, typological types. On the basis of the analytical characteristics of individual
saxophone quartets, it was concluded that the analysed genre reflects the leading stylistic trends in the development of
European, and more broadly, world musical culture, such as the tendency towards programming (G. Bumke, J. France,
J. Absil), neoclassicism (E. Bozza), the use of pointillistic technique and dodecaphony (A. Webern), the combination of
modern musical language with jazz stylistics (A. Desenclo), minimalism and jazz (F. Glass). |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета пропонованої статті полягає у висвітленні жанрово-стильової динаміки квартету саксофонів у світовій
музичній культурі ХІХ–ХХ століть. Методологія дослідження ґрунтується на використанні методів:
історичного – при окресленні ґенези та еволюції жанру квартету саксофонів; аналітичного та типологічного –
при виявленні іманентних особливостей конкретних творів аналізованого жанру та їх об’єднання у відповідні
типологічні групи; загальнокультурологічного – при відтворенні історико-стильового контексту розвитку жанру
(в єдності композиторської та виконавської складових). Наукова новизна роботи полягає у панорамному
дослідженні еволюційного процесу жанру саксофонного квартету у світовій музичній культурі ХІХ–ХХ століть,
окресленні його періодизації, визначенні жанрово-стильових особливостей окремих творів аналізованого жанру.
Висновки. У процесі дослідження еволюції жанру квартету саксофонів у світовій музичній культурі ХІХ–
ХХ століть запропоновано її періодизацію: друга половина ХІХ ст. – формування квартету саксофонів; перша
половина ХХ ст. – кристалізаця, усталення іманентних ознак жанру; друга половина ХХ– початок ХХІ ст. –
модифікація жанру квартету саксофонів – збагачення його жанрово-стильових прикмет, типологічних видів. На
основі аналітичної характеристики окремих саксофонних квартетів зроблено висновки, що аналізований жанр
віддзеркалює провідні стильові тенденції розвитку європейської, та ширше, світової музичної культури, як-от
тяжіння до програмності (Ґ. Бумке, Ж. Франсе, Ж. Абсіль), неокласицизму (Е. Боцца), використанні
пуантилістичної техніки та додекафонії (А. Веберн), поєднанні сучасної музичної мови із джазовою стилістикою
(А. Дезенкло), мінімалізму та джазу (Ф. Ґласс). |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
саксофон |
uk_UA |
dc.subject |
квартет |
uk_UA |
dc.subject |
виконавство |
uk_UA |
dc.subject |
композиторська творчість |
uk_UA |
dc.subject |
світова музична культура |
uk_UA |
dc.subject |
жанрово-стильова динаміка |
uk_UA |
dc.subject |
ХІХ–ХХ століть |
uk_UA |
dc.title |
Жанрово-стильова динаміка квартету саксофонів у світовій музичній культурі ХІХ–ХХ століть |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Genre-style dynamics of saxophone quartet in the world music culture of the 19th-20th centuries |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |