Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Нечаєнко, Тетяна Василівна | |
dc.date.accessioned | 2024-05-22T11:36:38Z | |
dc.date.available | 2024-05-22T11:36:38Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | НечаєнкоТ.В. Театр одного актора: комплементарність засобів і прийомів ідейно-емоційної виразності сценічного формотворення моновистав // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 404–409. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5499 | |
dc.description | The purpose of the work is to highlight and provide a theoretical justification of the means and techniques of ideological and emotional expressiveness in the stage formation of monologues of the theatre of one actor. The research methodology consists in the application of the comparative method for the holistic analysis of means and reception of ideological and emotional expressiveness in monologues, the determination of the dominant categories of stage action, the complementarity of verbal and physical action in the stage embodiment of these forms; the art method for understanding the artistic and creative activity of the theatre of one actor, its artistic significance, the realisation of original directorial and acting ideas, demand in modern theatre practices and understanding of the genre plan of actions, their characteristic features; a systematic method for analysing the algorithm of the performer's order of actions, the universal balance of the system of the creators' implementation of the discrete process of forming a one-man show with the help of the necessary skills and abilities to achieve a certain ideological and emotional solution; modelling method for researching means of ideological and emotional expressiveness, their complementarity in various ways of modelling stage orientation regarding the choice of means and techniques of artistic artistry of role-playing material; of the functional method for substantiating the characteristic means of creating a stage image of the protagonist of the role in various genres of monologues. The novelty of the study consists in a comprehensive approach to the analysis of the professional competences of a theatre artist of one actor, the degree of his qualifying artistic capabilities and means of ideological and emotional expressiveness in monologues, their complementarity in the stage formation of the action. Conclusions. Therefore, the performer of the theatre of one actor must possess universal artistry, the high technique of a professional as a master of plastic, verbal, multifaceted techniques of theatrical effectiveness, who is subject to all the techniques and means of stage expressiveness, manners, and motivations of figurative theatrical play, the complementarity of the proposed circumstances of the production, directorial decisions on the scale of the stage space and time, the atmosphere of the action for the ideologically integral formation of a stage high-art work. In general, a one-actor theatre artist should be a role model of a highly qualified play theatre professional. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи – висвітлити та надати певне теоретичне обґрунтування засобів і прийомів ідейно-емоційної виразності у сценічному формотворенні моновистав театру одного актора. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного методу для цілісного аналізу засобів і прийомі ідейно-емоційної виразності в моновиставах, визначенні категорій домінанти сценічної дії, комплементарності словесної та фізичної дії в сценічному втіленні цих форм; мистецтвознавчого методу для розуміння художньо-творчої діяльності театру одного актора, його мистецької значущості, реалізації оригінальних режисерських та акторських задумів, затребуваності у сучасних театральних практиках та розуміння жанрового плану дійств, їх характерних ознак; системного методу для проведення аналізу алгоритму порядку дій виконавця, універсального балансу системи виконання творцями дискретного процесу формотворення моновистави за допомогою необхідних навичок та вмінь для досягнення певного ідейно-емоційного вирішення; методу моделювання для дослідження засобів ідейно-емоційної виразності, їх комплементарності у різних способах моделювання сценічної орієнтації щодо вибору засобів і прийомів мистецької артистичності рольового матеріалу; функціонального методу для обґрунтування характерних засобів створення сценічного образу дійової особи ролі у різних жанрах моновистав. Новизна дослідження полягає в комплексному підході до аналізу професійних компетенцій артиста театру одного актора, ступеню його кваліфікаційних артистичних можливостей та засобів ідейно-емоційної виразності у моновиставах, їх комплементарності у сценічному формотворенні дійства. Висновки. Отже, виконавець театру одного актора повинен володіти універсальним артистизмом, високою технікою професіонала як майстра пластичної, словесної, багатообразної техніки театральної дієвості, якому підвладні всі прийоми і засоби сценічної виразності, манери та мотивації образної театральної гри, компліментарність запропонованих обставин постановки, режисерські вирішення масштабності сценічного простору і часу, атмосфери дійства для ідейно цілісного формотворення сценічного високохудожнього твору. Загалом, артист театру одного актора повинен бути взірцем еталону висококваліфікованого професіонала ігрового театру. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | театр | uk_UA |
dc.subject | одного актора | uk_UA |
dc.subject | моновистава | uk_UA |
dc.subject | виконавець | uk_UA |
dc.subject | режисер | uk_UA |
dc.title | Театр одного актора: комплементарність засобів і прийомів ідейно-емоційної виразності сценічного формотворення моновистав | uk_UA |
dc.title.alternative | Theater of one actor: complementary tools and techiques of ideological and emotional of mono performances | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |