Короткий опис(реферат):
Мета роботи – проаналізувати сучасну медіакультуру в умовах цифровізації та динамічних змін
медіапростору. Методологія дослідження ґрунтується на теоретичних, емпіричних та структурнофункціональних методах. Був використаний широкий спектр підходів, включаючи системний, порівняльноісторичний та семіотичний аналізи, культурологічний і діяльнісний підходи. Наукова новизна. У статті
проаналізовано медіапростір масової комунікації в умовах глобальної цифровізації суспільства, що докорінно
змінила культуру медіаспоживання. Висновки із дослідження підсумовують основні теоретичні положення,
зокрема: у статті здійснено теоретико-методологічний аналіз сучасних підходів до наукової розвідки
медіакультури і медіаспоживання; проаналізовано культуру медіаспоживання з позицій динамічних змін у
засобах масової комунікації; інтерпретовано трансформацію культури медіаспоживання цифрового контенту в
нових умовах його створення і взаємодії в цій сфері; виявлено практики споживання цифрового контенту на
основі пріоритетів візуалізації (екранної культури); закцентовано на особливостях і залежності культури
споживання цифрового контенту від медіаграмотності й медіакомпетентності.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to analyse modern culture in the aspect of digital consumption of mass media
in the conditions of dynamic changes in the media space. The research methodology is based on a variety of
theoretical, empirical, and structural-functional methods. A wide range of approaches were used, including
systemic, comparative-historical and semiotic analyses, culturological and activity approaches. The
conclusions of the study summarise the main theoretical propositions, in particular: the article carries out a
theoretical and methodological analysis of modern approaches to the scientific exploration of media culture
and media consumption; the culture of media consumption was analysed from the perspective of dynamic
changes in mass communication means; the transformation of the culture of media consumption of digital
content in the new conditions of its creation and interaction in this area is interpreted; digital content
consumption practices based on visualisation priorities (screen culture) were revealed; attention is focused on
the peculiarities and dependence of the culture of digital content consumption on media literacy and media
competence.